vrijdag 17 mei 2019

Medicin or gin... ;)

Hoi, deze keer heb ik een fleurig beterschapskaartje met een twist voor je gemaakt.... ;)


Je begint met een stampingplatform.
Hierop leg je een A5 velletje WaterArt papier.
Je positioneert de mooie vlinder stempel van DarkroomDoor en sluit het platform. 
Je vlinder ligt nu op de juiste plek.

Je beïnkt de vlinder met een mooie kleur oxide. Ik heb carved pumpkin gebruikt.
En je stempelt hem af.

Nu spray je er water overheen. 
Je kunt het een beetje sturen door vanaf het midden naar de zijkant te spuiten. 
Dan vloeit de inkt mooi naar de zijkant uit.

Je droogt het geheel.
Ik heb hem op het platform laten liggen. Let er dan op dat je niet teveel op een plek verhit.
Je platform is tenslotte van plastic en dat kan smelten. 

Met een bijpassende kleur memento beïnkt je de vlinder alleen aan de randen.
Ik heb morocco gebruikt.

Je sprayt een beetje water over je stempel. Je nevelt.

Dan druk je hem af op je al eerder gestempelde vlinder.
Door het platform te gebruiken, stempel je de vlinder op dezelfde plek.

Je papier laat je liggen en de vlinder leg je op een andere plek.
Dan herhaal je bovenstaande stappen met een andere kleur distress oxide.

Ik heb picked raspberry gebruikt. 

Stempelen met distress oxide.

Water sprayen. 

Drogen. 

En stempelen met memento; lilac posies. 

Daarmee i het stempelen met je platform klaar.
De kaart kun je nu op maat snijden.
De randen beïnkt je met een bijpassende kleur.

Het stempelen met het platform is nog niet helemaal klaar :)
Ik heb het ook nog gebruikt om de tekst te stempelen.
Doordat je meerdere malen kunt beïnkten met versafine, word je afdruk mooi zwart.

Vind je de tekst niet geweldig!
Ik hou ervan :-D

Ik vond de randen nog wat kaal. 
Daarom heb ik gestempeld met de bloem van Carabelle Studio.
Je stempelt met versamark en bestrooit het met WOW embossingpoeder.

De stempelset heeft ook leuke kleine vlindertjes.
Een strookje Water Art papier kleur je met dezelfde oxide inkten.
Met versafine stempel je de vlinders.

Je knipt ze uit.

Je drukt ze in de versamark.

Met een pincet haal je de vlinder door clear embossingpoeder en laat het dan smelten. 
Meteen haal je de vlinder weer door clear embossingpoeder, je verhit het weer en
terwijl het nog warm is, haal je de vlinder nog een keer door de embossingpoeder.
De vlinder lijkt bijna geëmailleerd.
Dat doe je bij alle drie.

Dan is het tijd voor wat zwarte spetters ;)
Ik blijf het leuk vinden.
Zwarte dylusions geeft naar mijn idee echt hele mooie, diepzwarte spetters.
Je kunt het natuurlijk ook met zwarte aquatint of zwarte inkt op waterbasis doen.

Met bijpassende enamel accents maak je nog wat gekleurde druppels.

Het geheel plak je op een witte onderkaart.

En dan is je kaart klaar!

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.