donderdag 2 mei 2019

50 tinten blauw

Hoi, deze keer heb ik een kaart gemaakt voor de challenge van deze maand: Delftsblauw.


Ik neem je mee in de stap voor stap.

Je begint met stempelkarton van Ranger
Je plakt het stencil vast met wat schilderstape.
Met de lichtste distress inkt begin je. Je blend het hele stencil op je papier met een blendingtool.

Dit is een set stencils waarbij je de afbeelding opbouwt.
Nummer de stencils, dan kun je nooit misgrijpen.

Wanneer je klaar bent met het eerste stencil, haal je het er af.

Dan is nummer 2 aan de beurt.
Deze leg je er over heen.

Aan de boven en onderkant, diagonaal van elkaar zitten twee rondjes. Zorg ervoor dat die iedere keer op dezelfde plek zitten. Dan liggen de stencils precies goed.

Ik heb drie tinten blauwe distress inkt gebruikt.

Nummer twee blend je met een iets donkerdere kleur.
Ben je tevreden, dan kan het stencil eraf.

Dan is nummer drie aan de beurt met de donkerste kleur.
Wanneer nummer drie ook klaar is, haal je het stencil eraf en is dit het resultaat.

Je snijdt het papier op maat.

De randen kun je met de donkerste kleur voorzichtig een kleurtje geven.

De tekst van Crafters Companion New Baby vond ik hier wel bij passen.

(Ik heb vrienden van de scouting en zij hebben net een jongetje gekregen, 
hoe toepasselijk is dan deze mooie Franse lelie).

Stempel met een donkere blauwe inkt. Ik heb Memento Paris Dusk gebruikt.
Leg je kaart in de stamping platform. 
De stempel leg je op de juiste plek op je kaart en je klapt het platform dicht.
Nu ligt je stempel op de juiste plek en kun je hem beïnkten.

Is de afdruk niet helemaal goed, dan beïnkt je hem nog een keer en druk je nogmaals af.
Dat is een groot voordeel van het stamping platform. 
Je kunt blijven afdrukken net zo lang tot je tevreden bent en de stempel zit altijd op de juiste plek. 

Je snijd een kaart op maat.

De randen heb ik beïnkt met de lichtste kleur distress inkt, 
zodat de onderkaart bij de bovenkaart past. 

Aan de zijkant van de kaart maak je twee tabjes met een strookje donkerblauw papier en twee nestels.

Dan is je kaart klaar.

Ik hoop dat je geïnspireerd geworden bent en ook aan de slag gaat voor de challenge.
Hier vind je alle informatie op het blog..


Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.