woensdag 14 september 2016

Penny Black Scarlet Majesty


Hallo allemaal,

Net zoals Hella ben ik helemaal weg van de kaarten welke Mimi maakt voor Penny Black en daarom ben ik er ook maar eens mee aan de gang gegaan.

In de vorige blogpost staat al link naar een video met uitleg van deze Penny Black stempels maar ik zal m.b.v. fotos nog een stap voor stap werkwijze laten zien zoals ik deze kaart heb gemaakt.



Beinkt de stempel hier en daar met Rusty Hinge distress inkt.


Als laatste nog hier en daar met Barn Door distress inkt.


Nu is dit al een prachtige kerstster en kan je bij weinig tijd nu één van de prachtige kerst tekststempels van Penny Black "Yultide wishes" erop stempelen met Memento Luxe en deze met clear embossingpoeder bewerken en dan krijg je al prachtige kerstkaarten.




(tip: dubbelklik op een foto en deze wordt vergroot weergegeven op je computer)

Maar ik vind een kaart die meer techniek vereist toch ook wel erg leuk om te maken en daarom ga ik nog even verder met de uitleg zodat jullie ook weten hoe de 1e kaart is gemaakt.

Blend voorzichtig met 2 kleuren ZIGS (dull blue en shadow mauve) en een waterpenseeltje de randjes om de kerstbloem heen.


Daarna ga je accent aanbrengen met de ZIG deep reed zoals je kan zien op de foto hieronder.



Met de ZIG Dark Oatmeel accentueer je de blaadjes.


En doe dit ook met Light Brown...


Blend nu met een blendingtool de randen met Tumbled Glass en Weather Wood.


Stempel nu de tekst m.b.v. de Misti met Memento Luxe zwart en bewerk deze met clear embossing poeder.


Daarna nog heel voorzichtig de buitenste randjes blenden met Rusty Hinge distress inkt, niet over de tekst heen gaan...


Mat het geheel op zwart cardstock en m.b.v. de Mini Perfect Liners kan je mooi klein randje heel eenvoudig snijden.


Als laatste spetter je er met witte en zwarte gesso nog wat spetters op.

En dan krijg je dit als eindresultaat....


Dat was weer een hele blogpost deze keer maar ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk heb uitgelegd.

Fijne dag verder.

Zonnige en creatieve groetjes, Aletta






16 opmerkingen:

  1. Het zijn hele mooie kaarten en een hele goede uitleg. Bedankt voor het delen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden! De spetters met (verdunde) gesso ook top! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci beaucoup ! Très jolies cartes. Je suis Mimi, j'ai dessiné cette fleur Poinsettia
    pour Penny Black et j'apprécie votre commentaire à mon sujet ! Un très gros merci du Québec ! xx

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.