zondag 5 mei 2019

Delftsblauwe tegeltjes


Oost West Thuis Best


Inspiratie nodig voor de kleurenchallenge van deze maand?
Leuk om te doen en níet ingewikkeld!

Hieronder zie je de stap voor stap uitleg.



Bewaar jij ook altijd je restjes papier? Ik wel, ze komen van zelf een keer van pas.
Zoals nu. Dit zijn restjes stroken van Sheena Douglas stempelpapier.



Ik heb er vierkantjes van gemaakt, 9 stuks, die samen de basis vormen voor de kaart.



Met verschillende stempels ( zie lijstje met links onderaan dit bericht) 
heb ik de vierkantjes met blauwe Stazon inkt bestempeld.  
Meestal past er natuurlijk maar een klein stukje van een stempel op zo'n vierkantje. 
Ik vind dat juist leuk want je gaat heel anders naar je stempels kijken en het effect is verrassend.
Daarna heb ik wat geschoven met de vierkantjes totdat ik tevreden was over de compositie.




        Met blauwe distressinkt en een waterpenseel heb ik de afbeeldingen licht ingekleurd.
                                 Tenslotte heb ik de vierkantjes op een blauwe ondergrond 
                                              en vervolgens op een witte kaart geplakt.

                                                             Hou je óók van blauw? 
                           We vinden het leuk als je meedoet met de challenge op Facebook 
                                                   ("Leuke Stempels Challenge Groep") 
             en/of je creatie laat zien op de Facebookpagina "Maak het met Leuke Stempels" !
                                


Gebruikte stempels:









2 opmerkingen:

  1. Goed idee,ik stans er ook dikwijls teksten uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk geworden Sylvia! Ik stans er ook vaak teksten uit, of stempel tekst op restanten van het papier.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.