maandag 10 juni 2019

Poppy's



Mijn eerste blog voor Leuke Stempels en dat is een Mixed Media scrapbookpagina voor in mijn Art Journal. Ik begin deze meestal met het uitprinten van een foto, in dit geval een klaproos in knop en baseer daar mijn kleuren en lay-out op. 

Stap 1

Je strooit wat Nuance pigmentpoeder op je Aquarelpapier  en sprayt met een Waterspuit wat water op je pagina. Tussendoor droog je met je Heattool je pagina en voegt nog wat water of pigmentpoeder toe. Mocht je wat waterpoeltjes hebben dan kun je deze weg deppen met een keukenpapiertje. Ga hier mee door tot je tevreden bent.
Om een kleurrijk bureau te voorkomen gebruik ik een Craftsheet als ondergrond. Ideaal om af te nemen met een babywipe of een keukenpapiertje. Zelf gebruik ik hem vaak om de Distress Oxide op te 'vegen'. 


Op dit punt ben ik verre van tevreden, want ik liet het potje met pigmentpoeder vallen. 🙊Maar als ik iets van Mixed Media heb geleerd, dan is het wel doorgaan! Ook als je niet tevreden bent. Er volgen nog meer lagen.

Stap 2

Met een paletmes breng je de Modeling Paste aan. Daarvoor gebruik je een stencil van AALL&CREATE



Stap 3

De achtergrond bestempel je met Stazon en stempels van Carabelle Studio en AALL&CREATE

ik ben vergeten om een foto van deze stap te maken, dus hier nog even een foto van iets verderop in het proces zodat je toch nog even de details kan zien

Stap 4

Stempel de o zo leuke Les Pabos Aviateur van Katzelkraft op een los blaadje en kleur hem in.
Dit kan met Tombows of aquarelpotloden. 


Stap 5

De bladeren van Carabelle Studio 'Big Things' stempel je over de modeling paste heen met Stazon Jet Black en Distress Oxide Mowed Lawn.


De bladeren stempel je nogmaals op een blaadje. In mijn geval eentje die ik gebruikt heb om mijn foto op te matten. Deze knip je dan uit met schaar van Tim Holtz. Deze kun je dan weer gebruiken om tussen de lagen papier die je achter je foto plakt te schuiven.


Stap 6

Nu zoek je achtergrondpapier om je foto op te matten. Dit kan een afbeelding uit een tijdschrift zijn, een cadeaupapiertje, een Tag enz. Achter de foto gebruik je een stans van CreaLies
Met een Posca trek je een zwart randje om de kaders.


Met deze stap zie je snel resultaat, al moet ik zeggen dat ik best wel een tijdje bezig ben met schuiven tot ik tevreden ben. Dan maak ik een foto zodat ik alles rustig op kan plakken.
Dit doe je met een Lijmroller omdat je veel structuur op je pagina hebt. De kleine details, zoals de handjes van de Katzelkraft stempel kun je het beste bevestigen met een lijmpen.


Stap 7

Met een Tombow Grey breng je wat schaduw achter je afbeeldingen aan om diepte te creëren.


Stap 8



Met een Posca scribble je nog wat woorden en zet je een rand om je pagina. Je voegt nog wat woorden, doodles, letters of stickers toe en dan is dit je resultaat!



Mocht ik je geïnspireerd hebben dan laat ben ik erg benieuwd naar je creatie.
Post hem in de FB groep en tag me even, dat vind ik leuk!


Tot de volgende keer!

8 opmerkingen:

  1. Een super mooie pagina, met een duidelijke uitleg, toppy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je complimenten Annes Art! Fijn om bevestigd te krijgen dat de uitleg duidelijk is.

      Verwijderen
  2. Prachtig gedaan. Mooie uitleg ook. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dora, dank voor je reactie. Fijn dat je enthousiast bent over mijn eerste blogbericht. Hopelijk heb ik je geïnspireerd.

      Verwijderen
  3. Super met mooie kleuren en een geweldig goede uitleg.
    Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ballie (Bennarda) ik ben dol op (hysterische) kleuren. Less is more is niet echt iets wat bij mij past. 😉
    Fijn dat de uitleg ook helder is. Graag gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Duidelijk uitgelegd. Deze techniek toepassen is een ander verhaal, maar eigenlijk kan het niet mis gaan zeggen ze in de mix media wereld en daar moet ik nog wel het een en ander loslaten maar dat komt ook wel goed. Alleen houd ik niet zo van die monstertjes haha. Maar je creatie is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ciela, ik begrijp helemaal dat je het lastig vindt om het los te laten. Daar had ik eerder ook last van. Blijf het proberen. Je zou in plaats van monstertjes ook een andere stempel kunnen gebruiken. Wellicht past Céline SMIO 199 van Carabelle Studio meer bij je? groeten Nathalie

      Verwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.