zondag 16 juni 2019

Happy @home

Hoi hoi, vandaag mag ik weer een kaart op het blog plaatsen.
Ik heb gekozen voor een verhuiskaart.


Je begint met een witte kaart van 14x20cm van Crafters Companion.


Met Versamark en clear embossingpoeder stempel je de verschillende huisjes van Aall & Create op de witte kaart.


Met een lichte kleur blauw van distress inkt blend je over de huisjes en je neemt een rand boven de huisjes ook mee. Ik heb tumbled glass gebruikt.
Je ziet nu de huisjes verschijnen.


Boven de eerder gestempelde huisjes, stempel je opnieuw een rij huisjes in je lichtblauwe rand. Ook weer met versamark en clear embossingpoeder.


Met een donkerdere kleur blauw blend je over de huisjes.
Ik heb faded jeans gebruikt.


Met de donkerste kleur blauw: chipped saphire blend je de bovenkant van de kaart.
Net zolang tot er geen wit van de kaart meer te zien is.


Met het leuke stans alfabet van Ranger stans je @home uit.


Ik wist niet wat mooier was: blauwe letters met een witte ondergrond of witte letters met een blauwe ondergrond.
Ik heb beide gedaan en er op gelegd om te kijken wat mooier was.
De witte letters hebben gewonnen ;)


Om in dezelfde kleurstelling te blijven, heb ik een stukje wit papier blauw gemaakt met chipped saphire distress inkt. Hierop plak je de witte uitgestanste letters.
Dit doe je met een druppel lijm op je craftsheet en dan pak je met een satehprikker wat lijm op wat je dan op je letters aan de achterkant smeert.
Plak je letters voorzichtig op met hulp van een prikpen of pincet.


De donkerblauwe luchten bespetter je met witte inkt.


Met versamark en wit embossingpoeder maak je de randen van de kaart wit.
Je doopt de rand van je kaart in de versamark en dan strooi je er embossingpoeder overheen. Dit verhit je met de heattool.
Ik heb het alleen bij het donkerblauwe gedeelte gedaan.


Omdat ik de kaart op een donkerblauwe ondergrond wilde matten en geen blauw papier had, heb ik met de blauwe inkt de rand van de witte kaart blauw gemaakt.
Zo heb je ook precies dezelfde kleur.


Daarna de kaart opgeplakt.
En dan is hij klaar.


Eigenlijk lijkt deze techniek heel erg op de Joseph Coattechniek,
maar dan toch even anders :)
Je kunt nog mee doen met de maandelijkse challenge.
Op Facebook vind je er alles over.
Ik hoop je weer geïnspireerd te hebben.


Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

1 opmerking:

  1. Mooie kaart, Joan.
    Ik neem aan dat je de eerste rij huizen hebt gemaskerd voordat je de tweede rij hebt gestempeld?
    En dat je alle huizen hebt afgedekt voordat je in de donkerblauwe lucht ging spetteren?

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.