donderdag 1 december 2016

Een kerstig kaartje

Hallo allemaal,
Deze keer heb ik voor jullie een kerstkaart gemaakt. 
Ik ben nog volop bezig en kan er nog wel een paar gebruiken.
Ik hou van grote kaarten en dat is deze ook geworden.

Ik ben begonnen met een oplegkaart van aquarelpapier van 14x20cm.
Met de mooie kerstster van Penny Black heb ik de achtergrond gestempeld.


Hiervoor heb ik de stempel beïnkt met verschillende kleuren memento inkt. Je begint met de lichtste kleur over de hele stempel, daarna pak je een donkerdere kleur en hier tip je de randen mee aan en de binnenbladeren van de kerstster maak je wat donkerder.
Daarna benevel je de hele stempel met water en druk je hem af. Dit heb ik vier maal gedaan over de gehele kaart met verschillende roodtinten.


In de vrije plekken op de kaart heb ik grunge gestempeld met platinum embossingpoeder.

De randen van de kaart zijn ook met hetzelfde embossingpoeder bewerkt. Dit heb ik gedaan door de kaart langs de versamark te halen en daarna embossingpoeder eroverheen te strooien. De hoeken van de kaart heb ik niet netjes gedaan, maar wat uit laten lopen.

Over de kerststerren heb ik met zwart de tekst gestempeld. 

Daarna nog wat takken om het geheel af te maken. Daarna het geheel op een crèmekleurige aquarelkaart geplakt. 

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Aquarelpapier van Schut



3 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een gave kaart Joan, die zal wel opvallen tussen alle andere kerstkaartjes...lol...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart joan ik heb de brievenbus opgemeten en hij past er door dus stuur maar op.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.