vrijdag 16 december 2016

De laatste kerstkaart van dit jaar

Dit keer ben ik weer aan de beurt om een kaartje te plaatsen op het blog.
Mijn laatste kerstkaart voor dit jaar.

Waarschijnlijk niet de laatste die ik maak, maar wel de laatste die ik hier laat zien :)
Ik moet er nog wel een aantal maken voor dit jaar.

Ik ben begonnen met een kaart van 13x13cm van aquarelpapier van Schut.
Omdat ik de tekst al bepaald had voor mezelf waar hij op de kaart moest komen, heb ik het 
rondje gedeeltelijk afgeplakt. Daar moet namelijk mijn tekst inkomen. 
Met versamark heb ik het rondje in het stencil bewerkt en daarna embossingpoeder over de versamark gestrooid. Deze verhit en laten drogen.
Op de plek waar de tekst straks komt, heb ik een stukje maskertape geplakt. 
Dan blijft die plek mooi wit.
Het stencil leg je neer waar je de rondjes wilt. Dan versamark erover en embossingpoeder. 
Net zolang tot je tevreden bent.
Dan mag ook de maskertape er weer af.

Daar waar ik inkt wilde, heb ik de kaart nat gespoten. 
In het natte gedeelte heb ik een druppel aquatint laten vallen. 
Deze gaat dan mooi lopen.
Dat kun je heel mooi met een pipetje doen.
Ik heb gewerkt met twee kleuren blauw: 05 & 08 en de kleur zilver
Deze druppelde ik als laatste erop.
Op deze manier speel je met water en inkt. Net zolang tot het goed is.
Dan alles goed drogen met de heattool.

Met een druppel zilveren aquatint op je craftsheet en een dopje, heb ik her en der nog wat zilveren cirkels op de kaart geplaatst.

De randen heb ik met blauwe distressinkt en een bolletjes stencil bewerkt.

Dan is het tijd om de tekst op de kaart, in de cirkel te stempelen.
De letters heb ik daarna nog even met de clear pen van wink of stella bewerkt.

De kaart is gemat op lichtblauw en daarna op een bijpassende kaart geplakt.
Hiermee is mijn laatste kerstkaart een feit en wil ik jullie allemaal
een hele fijne Kerst toewensen met mensen die van jullie houden.
Maak er gezellige dagen van.


Kerstknuffels
Joan

4 opmerkingen:

  1. Das wel een hele bijzonder kerstkaart Joan, helemaal in de "Joan"stijl :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Joan. Ik vind het altijd erg mooi om te zien hoe jij met weinig stempels iets prachtigs kan maken. Achtergrond technieken van jou zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er wel ff er-rug leuk uit zeg.
    Ik ben wat dat betreft wel een beetje onzeker om zo aan de slag te gaan met deze techniek. Maar ik denk dat het wel heel erg leuk is om eens te gaan proberen. Het kan nooit kwaad om eens uit out of the box te gaan.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart. Je brengt me op ideeën. Dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.