zondag 4 december 2016

Don't dream alone

Tussen alle kerstkaarten even een gewoon kaartje gemaakt. Ik had deze schedel van Carabelle al even in huis maar wist nog niet heel goed hoe ik hem zou gaan gebruiken. Toen deze week de vogeltjes ook in het assortiment kwamen wist ik ineens wat ik er mee wilde doen.

Ik heb een stukje watercolour papier gepakt en hier 4 kleuren gelato op gezet.
De kleuren maken eigenlijk niet zo veel uit het is maar net wat je zelf wil. Ik heb gekozen voor oranje, rood, roze en geel. Na het opzetten van de kleuren met een babydoekje de kleuren gemengd.
Je achtergrond ziet er dan ongeveer zo uit. Om hier en daar wat lichtere plekken krijgen heb ik met een stencil en een schoon babydoekje weer wat kleur weg genomen.
Hierna wat achtergrond stempels van Tim Holtz en Crafters Compagnian met distress inkt in de kleur Rusty Hinge  toegevoegd. Vervolgens op een nieuw stukje papier de schedel en het vogeltje gestempeld en ingekleurd met Faber Castell potloden. Na het uitknippen heb ik het vogeltje aan de schedel vast geplakt.
Dit op de ondergrond geplakt en met een donkere gelato wat schaduw aan gebracht en de randen met zwarte distress gesponst.
Als laatste een tekst van Katzelkraft gestempeld en de kaart gemat op zwart en een crème ondergrond.
Fijne zondag, groetjes Mirjam.

5 opmerkingen:

  1. Mooi Mir. Gelato's zijn toch ook altijd fijn om mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na het zien van deze prachtige kaart, ga ik m'n 3 gelatos toch ook maar weer eens erbij pakken.
    Om te proberen of het wat was voor mij, kocht ik er een hele tijd geleden 3 in een zo'n pakje, maar ik werd er niet echt blij van.
    Na deze heldere tekst en uitleg, ga ik het och weer opnieuw proberen, want dit ziet er schitterend uit!
    Dankjewel voor de inspiratie, Mirjam ❤️.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om die vogel op de schedel te plakken. Zo grappig!

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.