zaterdag 10 december 2016

Gold embossing...





Hoi,

Vandaag weer een kerstkaart want zo onderhand moeten ze toch wel op de post hoor 😉

Deze keer gekozen voor de prachtige stempel "Overjoyed" van Penny Black.

Bewust gekozen voor een kaart zonder tekst, ik merk dat een kaart zonder tekst ook altijd wel handig is om in huis te hebben.

Werkwijze:
Embos deze met Wow Gold embossingpoeder.
M.b.v. een tandenborstel spat je er Aquatint Liner op (in een oude schoenendoos want t spat alle kanten op, tenminste bij mij:)).. en laat dit aan de lucht drogen of drogen met je heattool.
Kleur de vogel in met je Zigs en ook een schaduwrand rondom de vogel maak je met je Zigs.
Daarna plak je de randjes dun af met maskingtape en blend vanaf de buitenzijde met Distress inkt met lichtblauw en een licht kleurtje bruin. Spat hier en daar nog druppels water op het geblende en je krijgt een mooi marmere structuur in je kaart.
Ben je daarmee klaar, dan kan je de Aquatint Liner eraf halen door er met je vingers overheen te rullen, de aquatint liner laat dan los en je krijgt een geweldig mooi effect te zien.
Als laatste matten op zwart cardstock en de randjes van het zwarte cardstock ook voorzien van gold embossing. Als laatste heb ik nog de sneeuw en rondom de stempel gewerkt met een witte gelpen voor meer diepte in de kaart. Plak het op een basiskaart met 3d-foam en walla... kaart is klaar.

Vind m zelf helemaal gaaf geworden met die spatjes in de achtergrond en ik hoop natuurlijk dat ik je heb geïnspireerd met deze kaart.

Mijn volgende dt-kaart is op 28 december, dus als ik je niet meer spreek of zie dan wens ik je alvast hele gezellige feestdagen.

Groetjes Aletta







2 opmerkingen:

  1. Voor jou ook hele mooie feestdagen en je kaart is zoals altijd prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie is het weer Aletta. Ook voor jou hele fijne feestdagen !

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.