maandag 15 augustus 2016

Penny Black The Unfolding


Wat een prachtige stempel is de "The Unfolding" van Penny Black en in combinatie met de Misti kan je zo mooi stempelen in verschillende kleurtjes inkt.

Ik heb gestempeld met diverse kleurtjes Distress Markers op Schut 300 grams glad aquarelpapier.


Maar ik wilde graag een aquarel-look creeren en dus heb ik de stempel licht bemist met water en opnieuw op deze stempel afgedrukt en nu zit er dus weer een hoop inkt aan de stempel en als je nu een nieuw stukje papier stempelt en je drukt deze nogmaals af, dan krijg je een heel mooi licht aquarel effect.

 

Maar ik ga nog even verder met de uitleg van de 1e kaart.


Blend nu heel voorzichtig langs de bloem op met Zig stiften en uitblenden met een penseeltje en water.

En daarna heb ik de rest eromheen ingekleurd met Stormy Sky distress inkt verdund met veel water m.b.v. een waterpenseeltje.

Nu op maat snijden, 12 x12 cm.  Tekst is van Darkroomdoor erbij en met een kwastje de spatjes erbij spatten, matten op zwart cardstock met de Mini Perfect Layers en plak het geheel op een kraft basiskaart van 13,5 x 13,5 cm.

Hieronder kan je mooi het verschil zien tussen de 1e afdruk (rechtse kaart) en de ghost afdruk (2e afdruk, kaart links.


Dat was mijn bijdrage voor deze keer en ik hoop jullie te hebben inspireerd met deze prachtige stempel van Penny Black.

Groetjes Aletta

5 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.