dinsdag 30 augustus 2016

Elke dag heeft wel iets...


Hallo allemaal,

Ik heb toch weer een superleuke techniek ontdekt en deze ga ik vandaag met jullie delen...

Zien jullie de spatten in de achtergrond en ook in de bloem (even op de afbeelding klikken, dan wordt de foto vergroot weergegeven op je scherm).

Snij een rechthoek van Kippers Aquarelpapier van 12 x 9 cm.
Stempel de Poppycock bloem van Indigoblu in de hoek met zwarte Arhival inkt.

Pak nu een oude doos en zet daar de kaart in


Doe een beetje van de Aquatint Liner (masking fluid) op een stukje papier of craftsheet en m.b.v. een oude tandenborstel spat je deze op de kaart.

Doe het echt in een doos want het spat alle kanten op...en dan heb je je hele hobbytafel onderliggen en dat wil je natuurlijk niet :)


Laat dit goed drogen aan de lucht(is net mooist!) of als je minder geduld hebt droog je het met je heattool.


Kleur nu de bloem in met ZIG stiften.
Ik heb de kleuren 025 - 050 - 034  gebruikt.

Nadat je de bloem met 034 heb gekleurd/geblend ga je de rest van de kaart invullen m.b.v. een blendingtool en de distress kleuren tumbled glass en evergreen bough. En eventueel maak je nog een schaduwrand om de bloem om deze nog extra te accentueren met de ZIG stift nr. 042.


Nu kan je voorzichtig met je vingers de "Aquatint liner" eraf vegen.



Mat deze op zwart cardstock en m.b.v. de geweldige tool : Perfect Mini Layers
(eigenlijk onmisbaar voor elke kaartenmaakster...lol..)

Stempel de tekst m.b.v. de tevens onmisbare tool, de MISTI


Dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig wat jullie van deze techniek vinden?

Ik ga het zeker nog vaker gebruiken.

En nu eerst maar even mijn hobbytafel opruimen want dit zal jullie vast en zeker bekend voorkomen.. tsjonge wat een bende kan je maken... lol...


Ik hoop jullie te hebben geinspireerd en tot de volgende blogpost weer.

Groetjes Aletta


Gebruikte materialen:

6 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.