donderdag 18 augustus 2016

Live, love, laugh

Deze keer heb ik voor jullie een tag gemaakt. 
Leuk om als label aan een fles wijn te hangen of om gewoon te versturen.


Ik ben begonnen met een witte strook van het Sheena Douglass papier. 10cmx21cm.

Hier heb ik een hoek van afgeknipt om er een tag van te maken.

De afgeknipte hoek leg ik dan op de andere hoek en knip die ook af. 

Op deze manier heb je een tag met dezelfde hoeken. Zo hoef je niet te meten en streepjes te zetten.

De tag heb ik ingesmeerd met gesso en een oude bankpas. Niet te precies. 
Even drogen met de heattool. 

Daarna met een stencil nog wat gesso aangebracht, zodat er wat reliëf ontstaat. 

Dan spray ik de tag een heel klein beetje nat. Echt alleen een nevel.
Met een pipet druppel ik een beetje aquatint en laat de inkt lopen. 

Wanneer het niet genoeg is, spray ik een beetje water bij.
Net zolang tot ik tevreden ben.
Over de natte inkt, strooi ik hier en daar wat goud embossingpoeder. 
Daarna drogen met de heattool. 
Doordat de inkt nat is, duurt het wat langer voordat de embossingpoeder smelt. 

Ik wilde er een kleine vlinder op, maar daar had ik geen stempel van. Dus zelf getekend met een zentangle-pen, ingekleurd en uitgeknipt.

Met de handletteringstempels van Marianne Design  heb ik mijn eigen tekst toegevoegd.
Je kunt op deze manier alle woorden maken die je maar wilt.

Hier en daar heb ik nog wat script gestempeld. Niet de hele stempel beïnkten en wat inkt weghalen van de stempel. Dan een keer afdrukken op een kladje en dan pas op de tag. 

De grote vlinder van Sheena Douglass is op de witte vlakken gestempeld. Ook hier heb ik eerst afgedrukt op een kladje en daarna heel licht op de tag zodat je hem net ziet. 

De tag is gemat op craftpapier en heeft een krinkellintje.
 Om het lint heb ik een touwtje geknoopt met daaraan een mini-tag met hartje gestempeld
en een klein embellishment hartje.


Dat was het voor deze keer :)

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Wit stempelkarton van Sheena Douglass
Craftpapier
Zwarte inkt
Grijze inkt
Gesso
Goud embossing poeder van Wow
Blauwe aquatint 07
Masker/ stencil
Fineliner
krinkellint
touwtje
Handlettering stempels van Marianne Design
Vlinder van Sheena Douglass




3 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.