zondag 21 juli 2019

Find your destination


Ik heb dit keer een verhuiskaart gemaakt. Niet direct wat je bij een verhuiskaart zou denken, maar daar houd ik juist wel van.

Ik heb de stempelset Origami Animaux  van Carabelle gebruikt.  Ik heb in dit geval gekozen voor de vogel uit de set en die wilde ik ook in spiegelbeeld hebben. Dat heb ik gedaan door gebruik te maken van een gel printing plate. Je stempeld de, in dit geval, vogel op de gel pinting plate met archival inkt en drukt hem dan af. 




Omdat het een transfer is, is hij lichter als een eerste afdruk. Ik heb er daarom voor gekozen de goede afdruk met grijze archival inkt te maken en daardoor zijn ze bijna hetzelfde.

De achtergrond kun je maken met een open geknipt plastic zakje en distress oxide inkt. Ik heb de distress oxide in drie kleuren (mermaid lagoon, picked raspbarry en wild honey) willekeurig op het plastic gedrukt en natgespoten. 


Op het papier gelegd en rimpels gemaakt. Dit heb ik bijna helemaal op laten drogen. Dat kost een heleboel geduld, maar is het zeker waard. 

Het is een A5 dus ik kan er twee kaarten van maken.
 
Het label heb ik gemaakt door telkens te deppen in druppeltjes distress oxide inkt. De hole reinforcers heb ik uit een restje gesneden. De tekst komt uit een set van grungy butterflies van rubberdance.




Om precies de goede kleur te hebben om de kaart op te matten heb ik deze gekleurd met een van de distress oxide kleuren die ik ook in de kaart heb gebruikt.

Het label met een touwtje aan de achterkant van de kaart vast geplakt, vogeltjes erbij en op een witte basiskaart geplakt. 





3 opmerkingen:

  1. Ik ga binnenkort heel wat kaarten maken en zou graag deze leuke stempels willen gebruiken. Waar kan ik ze vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Leuke Stempels 🙂
      www.leukestempels.nl
      Je vindt ze onder het kopje stempels en dan bij Carabelle Studio
      Of volg de link uit de beschrijving(klik in de tekst op origami animaux)

      Verwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.