donderdag 4 juli 2019

Begin van een "leuke stempels" boekje!!

Hallo,

Deze keer een begin van een leuk tag boekje.


Het idee kwam bij me op na aanleiding van de uitdaging van deze maand.
Ik had toen twee tags aan elkaar verbonden.
Omdat ik voor vandaag een step by step in mijn agenda had staan dacht ik...
hmmmm leuk om hier mee verder te gaan.

step 1

Met de gelli plate heb ik een aantal witte tags bewerkt.
Dit is gedaan door gewoon plakband op je gelli plate te plakken met 2 mm tussenruimte.
Breng na de tape de verf (of ander medium) gewoon op en rol uit.
De eerste afdrukken zijn meestal niet zo mooi maar na een paar afdrukken zie je restverf tussen de plakbandjes blijven zitten en dat geeft dat heerlijke grunge effect.

step 2

Maak van een reep papier een bevestiging om de beide tags aan elkaar te plakken. Je ziet hier de rechtse tag al verbonden en de linker kan er zo naast geplakt worden.

step 3

Maak de randjes bruin, ik heb het hier met distress inkt brushed corduroy gedaan van Tim Holtz

step 4

Stempel de afbeeldingen op de tags.
Ik heb het hier gedaan met de stempelinkt van spectrum noir.
De stempels zijn  van https://www.leukestempels.nl/c-4847911/rubberdance/ en https://www.leukestempels.nl/c-4394344/imagination-crafts/
Omdat de inkt nog aardig nat was (komt doordat de tag helemaal bedekt was met verf) heb ik er clear embossing poeder op gedaan. Dit is gelijk makkelijk met het inkleuren.

step 5

Hier zie je beide tag setjes naast elkaar liggen

step 6
Bevestig ze op elkaar en je hebt een mini boekje.
Dit boekje wordt vervolgd!!!

step 7

De laatste stap is het inkleuren van de vlinders.
Zet een randje aquarelpotlood in de vleugel en waaier het uit met water.
Steeds een beetje meer water op je kwast en je krijgt een mooie overloop.

Veel stempelplezier!!

Jolande

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.