zondag 7 juli 2019

40 jaar getrouwd



Afgelopen weekend hadden we een feestje voor een 40-jarig huwelijk. Aangewezen moment voor een leuk kaartje. Hieronder laat ik je in een aantal stappen zien hoe je dit kaartje ook kunt maken.

Ik heb het mixed media papier van Strathmore gebruikt. Dat is 300 g/m2 en daarom heel erg geschikt voor een 3d embossingfolder. 

De embossingfolder die ik heb gebruikt is van carfters companion en heet Chantilly Lace. Voor ik het papier tussen de embossingfolder heb gedaan, heb ik het papier nat gespoten. Dit verkleind de kans dat het papier scheurt tijdens het embossen.

Nuance Poeder van Magenta kun je ook oplossen en gebruiken als waterverf. Dat was mijn volgende stap, hierdoor zie je meer van het reliëf dat gecreëerd is door de embossingfolder
Hierna heb ik lijm op een sponsje gedaan, daarmee over het reliëf gewreven en bedekt met Cosmic Shimmer Gilding Flakes. Goed laten drogen en de restjes er met een harde droge kwast eraf borstelen.

De tekst heb ik uitgeprint op vellum, boven en onder afgescheurd langs een liniaal. Ik wilde dit er niet op plakken omdat vellum niet zo goed tegen het vocht in de lijm kan, dus ik heb het eromheen gevouwen en aan de achterkant aan elkaar geplakt met een stukje washitape.

Dit geheel geplakt op een zwarte achtergrond en vervolgens op de witte basiskaart. 

De vlinders van rubberdance hebt ik met dezelfde opgeloste Nuance Poeder gekleurd. Ik heb eerst wat vlekjes en spetters met gewoon water op de vlinders laten vallen en daarna de kleur erin laten vloeien. Gedroogd en daarna nog wat donkerdere vlekjes erop gespat. 


Met tacky glue alleen het lijfje van de vlinders vast geplakt zodat de vleugels omhoog kunnen staan. 


Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben om ook lekker aan de slag te gaan.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.