maandag 18 maart 2019

Remember the now


Deze keer heb ik de oxide sprays uitgeprobeerd en daar meteen een mannenkaart mee gemaakt.
Lees je verder voor de uitgebreide beschrijving?

Je begint met Schutpapier 20x14cm. 
Mooi dik en stevig en het kan goed vocht opnemen.
Ideaal voor de oxide spray.

embossingpoeder van WOW maak je een ondergrond.
De versamark breng je aan met de blendingtool. 
(Ik heb er eentje apart liggen en gebruik deze alleen met versamark).
Ik wil het een beetje grillig, dat er niet overal versamark zit, en dep de blendingtool in het stencil.

Met mat doorzichtig embossingpoeder, mat dull, bestrooi ik de versamark.
Mocht er nog teveel poeder opzitten, kun je dit met een kwastje weghalen. 

Je ziet; niet overal zit versamark, de poeder blijft dus niet overal plakken en 
je krijgt een grillige ondergrond. 

Omdat je nu gaat sprayen, kun je het beste een doos gebruiken. 
Hier leg je de kaart in en dan ga je sprayen. 
Zo hou je de spray in de doos en op je kaart en zit niet heel je tafel onder.

Ik heb 3 kleuren oxide spray gebruikt: iced spruce, cracked pistachio & vintage photo.

Je begint met de lichtste kleur, daarna wat water, dan de groene en als laatste de vintage photo. Ook daarna spray je weer wat water en laat je het mooi in elkaar overlopen.

Het geheel droog je met de heattool of aan de lucht.
Met een droog doekje veeg je de inkt van de embossingpoeder af. 

Met walnut stain distress inkt blend je de randen. 

Met texture pasta en een leuk stencil breng je pasta aan op de hoeken.
Deze pasta neemt inkt op van de ondergrond en neemt dezelfde kleur aan..

Als de pasta aan het drogen is, kun je wat achtergrond stempels zetten.
Ik heb hiervoor de teal zeal van Memento gebruikt en een tekst van Magenta.
De tekst beïnkt je heel goed en stempel je eerst af op een kladje. Daarna stempel je hem op je kaart. 

Met een paperdistresser maak je de randen rafelig.
Ik vond de kleuren van de pasta niet zo mooi en heb er nog wat oxide spray op gedaan.
Laat het geheel goed drogen en leg het even weg.

Op naar de volgende stap: de vlinders van Sizzix.
Deze heb ik uitgestanst.

En ook weer met oxide spray in dezelfde kleuren gesprayd. 

Met de scriptstempel van DarkroomDoor en teal zeal van Memento bestempel je ze. Ook weer eerst inkten en afdrukken op een kladje, daarna stempel je op de vlinder. 

Op een ander kladje stempel je de poststempel, postzegels en het nummer van de set correspondence.
Dit knip je uit.

Uit de set ideaology quotes kies je een leuke quote. En samen met de andere embellishments kleur je deze met de gewone distress inkt in dezelfde kleuren: walnut stain en cracked pistachio. 

De volgende stap.
Van chipboard karton heb ik twee polaroids gemaakt. Deze zijn met zwarte gesso geverfd. 
Daarna zijn ze met hetzelfde stencil van de pasta ook hierop gebruikt, maar nu met Crackle pasta.
Laat dit ook weer goed drogen.

Achter de grote polaroid plak je een stukje gestempeld karton.
Ik ben hier gewoon vergeten foto's van te maken.
De man van de DarkroomDoor stempel Dashing gents heb ik op wit papier gestempeld met versafine en meteen met zwart embossingpoeder bestrooid en verhit. 
Deze daarna gesprayd met de oxide spray, zodat hij dezelfde achtergrondkleuren krijgt als de kaart.
Hieronder zie je die achtergrond in de polaroid.

Dan pak je alles bij elkaar.
Ik heb nog wat roosjes in dezelfde kleuren oxide spray gespoten.

Nu ga je de kaart opmaken; alles neerleggen totdat je tevreden bent.




En daar komt dan deze kaart uit:

Heel veel kleine technieken, nieuwe spullen en veel werk :)

Ik hoop je geïnspireerd te hebben met deze kaart.
Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!

Groetjes Joan

1 opmerking:

  1. Ik vind het een geweldige mooi kaart. En ook weer leuke technieken gebruikt . Ik ben weer geïnspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.