donderdag 21 maart 2019

Papier? Stof? Leer?



Faux leather, wat is het en wat kun je er mee?

Nieuw in het assortiment van Leuke Stempels is faux leather
verkrijgbaar in verschillende kleuren.
En wat kun je daar allemaal mee? Nou, heel veel! 

Het wordt opgerold geleverd en het lijkt in de eerste instantie een beetje op karton, 
dus wat dikker papier.
Als je het nat maakt wordt het steeds flexibeler en uiteindelijk voelt het aan als een leer! 
Omdat het geen papier is scheurt het ook niet! 
Ook leuk dus voor creaties die tegen een stootje moeten kunnen!


Allereerst heb ik iets heel praktisch voor mij zelf gemaakt.


Ik ben niet zo van de tassen dus als ik naar de winkel ga heb ik "ergens" mijn telefoon, "ergens" een betaalpasje, en ook nog "ergens" een sleutel......nee....niet ècht handig en overzichtelijk...
Het werd dus een telefoon-pasje-sleutel-hoesje 😂😂 




Eerst heb ik de voor- en achterkant (uit één stuk) op maat gesneden.
Aan wat straks de bovenkant wordt heb ik met een ronde pons er hapjes uitgehaald 
zodat ik straks de telefoon er makkelijk uit kan pakken.
Omdat het materiaal een beetje krimp als het nat is geweest, heb ik een beetje ruim gemeten.



Vóór op het telefoonhoesje heb ik een vakje gemaakt voor mijn betaalpasje.
Een stukje faux leather op maat gesneden en ook daar een "hapje" uitgeponst.
Op het voorvakje heb ik met zwarte Stazon inkt de tekst gestempeld uit de tekstset van Penny Black.

Op de foto zie je hoe het leerpapier er uit ziet als je het nat hebt gemaakt.

Het vakje (voor het pasje) heb ik voorzien van een metalen oogje voor de sleutel 
en daarna heb ik het vakje op de juiste plek genaaid. 
Vervolgens de voor-en achterkant aan drie kanten vast gestikt 
(onderkant is natuurlijk al dicht maar dat vond ik er gewoon leuker uitzien).


Tenslotte heb ik met verschillende tekststempels van Carabelle en DarkroomDoor 
de voor- en achterkant bestempeld, 
het was vooral bedoeld om uit te proberen wat het effect zou zijn op dit materiaal. 
Ik heb verschillende kleuren Stazon gebruikt, bruin, rood, blauw en zwart.


En wat ik ook heb uitgeprobeerd is stempelen met Versamark inkt en dan embossingpoeder! 
Werkt prima!


Hieronder nog wat ideeën voor het werken met faux leather.


Een sleutelhanger met een tekst of ander stempel.


Een persoonlijk labeltje aan een kledingstuk, in dit geval een sjaal.
( Het vlindertje komt uit vlinderset van DarkroomDoor )


En wat dacht je hiervan?! Pimp je jeans met een leuke tekst! 
Met rode en zwarte Stazon.
Hier heb ik een deel gebruikt van de stempel die ook op het telefoonhoesje staat.


Ook leuk om bijvoorbeeld uit zwarte faux leather met snijmallen teksten of figuren te snijden en die op de bruine faux leather te plakken of te naaien.


Er is natuurlijk nog veel meer mogelijk!
Wat zou het leuk zijn als we jullie creaties terugzien op de Facebookpagina 
Maak het met Leuke Stempels! 





2 opmerkingen:

  1. Wat n toppertje, dit materiaal....ga het meteen bestellen...t borrelt al in m'n hoofd met ideetjes voor o.a. in mijn bulletjournal en voor mijn minialbums! Dank je wel voor de prima omschrijving en werkwijze!
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je,graag gedaan! Ben benieuwd wat je ermee gaat maken! Laat je het zien?

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.