zondag 3 maart 2019

Alcohol Challenge

Doe jij al mee met de nieuwe challenge op Facebook?
Deze keer is Bianca aan de beurt. En je raadt het vast al; haar keuze is werken met alcoholinkt.
Gelukkig heb ik daar ook een paar flesjes van en heb ik deze kaart voor je gemaakt.

Zo heb ik hem gemaakt:
Je begint met een vierkante kaart van yupopapier van 13x13cm.
Daar spray je blendingsolution op.

Daarna druppel je de alcoholinkt erop.

Gebruik verschillende kleuren die bij elkaar passen.
Door je kaart te bewegen, vloeit de inkt mooi in elkaar over.

Ben je niet tevreden, dan druppel je nog wat inkt en spray je nog wat solution op je kaart. 

Je kunt de kaart voorzichtig drogen met de heattool, maar niet te dicht erop en blijf bewegen.
Yupopapier is kunststof en dat smelt heel snel.

In de tussentijd stans je uit een restje stevig wit papier "hello" van de leuke stansset van Sizzix.

En je stempelt een leuke bijpassende tekst met versamark en wit embossingpoeder
komt uit de stempelset van Leuke Stempels. 
Vergeet niet om even je antistatisch kussentje over je papier te halen.
Dan blijven er geen embossingpoeder restjes achter.

Je snijdt er een strookje van en deze wordt met foamtape opgeplakt.
Wil je de witte randjes van het foam niet zien, dan kun je de zijkanten 
even zwart maken met een zwarte stift. 

Inmiddels is je kaart wel droog en kun je alles er op plakken.
Hello plak je vast met vloeibare lijm. Ik doe een beetje op mijn craftsheet en dan pak ik wat lijm op met een satéprikker en dep ik wat lijm op de achterkant van de tekst.

Ik hoop je weer geïnspireerd te hebben.
Doe je mee met de challenge?
Op Facebook vind je alle informatie.

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan






1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.