maandag 3 december 2018

Merry Christmas

Hallo!
De kleurenuitdaging voor deze maand is zwart en goud.
Prachtige kleuren, maar ik moest er toch even over nadenken.
Op het laatste moment had ik toch wat in gedachten, maar helaas had ik daarvoor een essentieel onderdeel niet in huis. Tja, wat dan? Ik heb het toch gedaan, net iets anders, maar wel met het effect wat ik wilde hebben :)
Kijk je mee?

Ik wilde met alcoholinkt aan de gang. Omdat ik geen zwarte alcoholinkt had, heb ik het met navul van de zwarte archival gedaan. Dat is ook op alcohol basis. 
Gewoon proberen en weet lukt het. En het lukte! :)

Alcoholinkt is overigens wel beter, want dat is veel vloeibaarder. 
Daardoor gebruik je minder inkt en solution.

Je begint met een vierkant van yupopapier. Dit spuit je nat met solution.
Hierop spuit je wat inkt, door de solution maak je de inkt vloeibaarder en gaat het mooi lopen.
Ik heb een half flesje solution leeg gespoten, omdat de navul heel dikke inkt is.

Yupopapier is speciaal papier voor alcoholinkt.
Dit papier is van plastic, daardoor plakt je alcoholinkt niet meteen op het papier, 
maar kun je er nog wat mee spelen. 
Zou je gewoon papier gebruiken of aquarelpapier dan word je alcoholinkt meteen opgenomen.
Doordat het van plastic is, is het wel lastig om te verhitten om bijvoorbeeld te embossen. 
Je papier zou dan kunnen smelten.

Doe ook vooral handschoenen aan, anders zien je vingers er zo uit:
Dat blijft ongeveer een week zitten ;)

Het hele blaadje moet zwart worden. Door er iedere keer solution op te spuiten en soms nog wat inkt, laat je de inkt over je blad lopen. Net zolang tot je tevreden bent. 
Je droogt een beetje de ergste inkt. Er mogen geen "plassen"meer op je papier liggen.
Dan pak je een stukje goudfolie en drukt dat op je kaart, op de nog wat plakkerige inkt. 

Als je de folie eraf trekt, blijft er folie achter op je kaart. Deze plakt aan de inkt.
Dat doe je tot overal wat zit. Zo krijg je een grunch achtergrond van zwart met goud.
Dit is wat ik wilde en dat is gelukt! 

Op een restje zwart papier stempel je een leuke tekst met versamark en goud embossingpoeder.

Dit knip je uit. 

Met foam plak je het op je kaart.
Teken her en der nog wat witte sterretjes met een witte Sakura pen.

Daarmee is je kaart klaar! 

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

PS. wil je ook meedoen met de kleurenuitdaging?
Ga dan naar onze Facebookgroep: Leuke Stempels Challenge Groep,
daar kun je precies vinden hoe je mee kunt doen.
Bovendien maak je door deel te nemen ook nog eens kans op € 10 shoptegoed bij Leuke Stempels.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.