donderdag 6 december 2018

Kerstbal à la Carabelle

Voor de verandering deze keer geen kaart maar een kerstbal😄.


Hieronder leg ik uit hoe ik deze kerstbal heb gepimpt.




Om te beginnen heb ik op zijdevloeipapier de veren van Carabelle gestempeld 
met zwarte Versafine inkt
Ik heb wat extra  afdrukken gemaakt omdat ik nog niet wist hoeveel en welke ik zou gaan gebruiken.



Daarna heb ik de veren geverfd met Aquatint goud, een paar laagjes zodat het goed dekt.



Vervolgens heb ik de veren uitgeknipt.



Nadat ik een oude kerstbal (deze was oranje) eerst wit heb gemaakt met witte gesso
heb ik de veren er op geplakt met matte gel medium .



Daarna heb ik de bal verder groen gemaakt met groene Dylusions paint, dit heb ik aangebracht met een sponsje. Ik heb hier en daar op het groen wat goedkleurige embossingpoeder aangebracht.
Pas wel op met het verhitten van de poeder, de bal kan nl. best een beetje heet worden! Au!!



Tenslotte heb ik de met een Posca marker een lijn om de veren getrokken. En voilà!

Dit is slechts een voorbeeld, je kunt dit natuurlijk óók doen met andere kleuren en andere stempels.

Mocht je óók een bal gaan pimpen dan zouden we het leuk vinden als je er een foto van plaatst op de facebookpagina " Maak het met Leuke Stempels
of doe mee met de Leuke Stempels Kleuren Challenge en maak éen bal in de kleurencombinatie goud/zwart  (de kleuren van de challenge van december) 
en plaatst je creatie op de facebookpagina "leuke stempels challenge groep" .

Succes!

5 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.