zondag 7 oktober 2018

with love...


De kleuren van de challenge van deze maand zijn turquoise en donkerbruin,
heb je nog inspiratie nodig?


Hieronder leg ik uit hoe de kaart is gemaakt.


Met schilderstape heb ik het stencil van Dutch Doobadoo vastgezet op een witte kaart
van 12 bij 12 cm.
Vervolgens heb ik met distressinkt (broken china) en een sponsje een deel van de kaart ingekleurd.
(Het stencil nog niet verwijderd!)
Daarna met een rond sponsje Distress microglaze over het gesponste blauwe deel aangebracht.
De micro glaze is een laagje dat zorgt dat de blauwe inkt straks blauw blijft als ik er met bruin over heen ga. 
Het is een vettig beschermlaagje wat ook tegen water beschermt.





Vervolgens heb ik met donkerbruine distress inkt en blauwe Distress oxide de kaart verder ingekleurd, gesponst.
Daarna heb ik er water overheen gesprayd, zoals je ziet op bovenstaande foto.
Toen een beetje laten werken en daarna gedept met keukenrol.
Daarna de kaart droog geblazen met een heattool.




Vervolgens heb ik met donkerbruine Versafine inkt de (delen van) de Carabelle stempels afgedrukt en direct na het stempelen bestrooid met clear embossingpoeder .Toen verhit met de heattool zodat de poeder smelt en vast blijft zitten, je krijgt zo een mooie glans over de stempelafdruk ( zie foto)




Tenslotte heb ik de kaart gemat op papier in bijpassende kleur en daarna op een bruine craftpapier kaart geplakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.