dinsdag 25 september 2018

Jong blijven kun je op elke Leeftijd


Met deze kaart ben ik helemaal buiten mijn comfort zone gegaan,
dat is zo af en toe ook heerlijk om te doen.
 Ik had echt geen idee hoe of wat ik wilde gaan maken.
En dan is het soms gewoon beginnen en zien wat t wordt en of het überhaupt wat wordt.
Soms wordt t niks en soms komt er iets heel verrassends uit je handen,
zo ook deze kaart, vind m zelf goed gelukt :)

Met de Stempel 79 van Aall & Create heb ik een tissue vol gestempeld. 
Stempel niet alles recht naast elkaar maar horizontaal en verticaal door elkaar heen.



Daarna heb ik deze in stroken gescheurd en gekleurd met 3 kleuren distress,
Rusty Hinge, Wilted Violet en Peacock Feathers.



Deze na droging met een matte medium opgeplakt en laten drogen.



Daarna met verdunde gesso alles nog even lichter gemaakt en
met een bankpasje hier en daar wat medium opgesmeerd.
Na droging hier en daar wat geblend met Distress inkt.



Met een ronde dop een rondje gestempeld met gesso en
zwarte inkt en deze daarna ingekleurd met een kleurtje Gelatos
en lekker uitgesmeerd (in een rondje) met mijn vinger.


De kaart op maat gesneden, vond m toch te groot en
daarna de randjes ook met Gelatos bewerkt.

Daarna met witte spatten op de kaart gespetterd met witte acrylverf
wat ik een beetje heb verdund met water. 

De Tim Holtz Paper Doll bewerkt met Distress inkt Rusty Hinge en
Wilted Violet en deze aan de achterzijde voorzien van 3d-foam.

De tekst van Leuke Stempels gestempeld met Versafine Clair Warm Breeze
en deze verder bewerkt met dezelfde kleurtjes distress
en ook hierachter 3d foam opgeplakt. 

Randjes nog bewerkt met een distresser en alles met
3d-foam op een basis kaart opgeplakt.

Oja, langs de Paper Doll nog een wit randje getekend
met een witte gelpen voor extra diepte te krijgen in de kaart. 

Heerlijk om eens buiten je comfortzone te gaan, doe jij dat ook wel eens?
Het is een geweldig leuk proces om te zien hoe iets onder je handen groeit tot iets moois.

En niet vergeten hè..
zaterdag 6 oktober is het de hele dag feest bij Leuke Stempels,
wie weet spreek/zie ik je daar.
Ik ga die dag lekker spelen met de Nuvo shimmer poeders.
Voor deze workshop van circa 50 minuten moet je je wel
voor inschrijven, er zijn nog een paar plekjes vrij.


Groetjes Aletta

5 jarig jubileum zaterdag 6 Oktober '18

Gebruikte materialen:

Witte gelpen
3D foam

1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.