woensdag 13 juni 2018

Wake up each morning...


Is dit niet een geweldige tekst ?

Zoals je wel weet, ik hou van mooie grote teksten en zo ook deze.

Heb je ook wel eens dat je iets voorbij ziet komen en denkt... wow.. dat ga ik ook proberen.
Vorige week woensdag (6-6-2018) zag ik Hella tijdens de WWL (Woensdag Workshop Live) bezig met de Gelli plate en Versafine Clair inkt en dacht gelijk, dat ga ik ook eens uitproberen en zie hier het resultaat.

Heb je deze WWL nou gemist, geen probleem, terugkijken kan altijd via Facebook of via de webwinkel van Leuke Stempels:


Het fijne aan het werken met Versafine Clair inkt op de gelli plate is dat het mooie strak opdroogt en je er daarna nog overheen kan stempelen.

Ik heb natuurlijk niet alles letterlijk nagemaakt (nou ja, bijna dan voor deze keer).

Eerst heb ik de Versafine clair inkt opgebracht  met een brayer, zoals Hella duidelijk uitlegt in haar WWL. Zoals je weet is de maandelijkse kleurenuitdaging deze maand, rood, oranje, geel, groen en blauw. Ik heb de kleuren Tulip Red, Summertime, Golden Meadow en Green Oasis gebruikt voor de achtergrond en daarna de stempel van Carabelle Art Print Galets op de inkt afgedrukt.

Even goed laten drogen, je kan eventueel voorzichtig met je heattool over de inkt gaan, ik zou niet te lang op 1 plek verhitten en niet te dicht bij de gelli plate maar je kan t natuurlijk aan de lucht laten drogen.  Daarna ben ik er met witte Amsterdam acrylverf overheen gegaan en toen pas het geheel van de gelli plate op papier afgedrukt. 

Stempel de tekst "Wonderful  van Darkroomdoor met de stempeltool van TimHoltz  met Versafine Clair Blue belle) en daarna bewerkt met clear embossingpoeder.

Ondanks dat ik de print een dag eerder had gemaakt bleef de embossingpoeder overal aan vast plakken maar dat geeft niet, geeft juist weer een mooi effect op de kaart.
Daarna de randjes hier en daar lichtjes bewerkt met Gelatos in de kleuren Red Cherry, Lemon, Mango en Lime.
Gemat op blauw cardstock en het geheel met 3d-foam op een basis kaart geplakt van 10,5 x 14,5 cm.

Dat was mijn inspiratiekaart voor deze keer.

Vergeet naturlijk niet mee te doen aan de maandelijkse kleurenuitdaging:




En dan ga ik nog even verder brainstromen over de workshop die ik mag geven op 6 oktober tijdens het 5-jarig jubileum feest van Leuke Stempels. Het wordt een hele leuke, dat kan ik al wel verklappen:)




Tot de volgende blogpost maar weer en
wie weet spreek/zie ik je op 6 oktober in Nijverdal.

Groetjes Aletta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.