dinsdag 15 maart 2016

Expert advice

Vandaag ben ik met de nieuwste PaperArtsy stempels van HotPicks aan de slag gegaan.
En....de strijkbout!



Op de HotPicks 1604EZ zit een hele mooie cijferstempel.
Deze heb ik met versamark gestempeld op een ondergrond met de distresstechniek met water opnemen via je craftsheet. Met clear embossingpoeder van WOW heatsetten.
Ik heb bewust niet heel precies de embossingpoeder op gebracht, zodat je een wisselende ge-embosste afbeelding krijgt. Hierdoor lijkt het straks wat meer verouderd.
Met een inktblendingtool en dezelfde kleuren distressinkt breng je nog wat meer kleur aan rondom de ge-embosste delen. Laat het midden van de kaart maar lekker "wit"(lees: licht, dus geen inkt aanbrengen; hierdoor krijg je straks op het eind meer diepte)


Als je tevreden bent over de kleur, dan mag je de embossingpoeder weer verwijderen dmv een strijkijzer en een A4tje. Strijkijzer op wolstand (2) en kaart tussen het A4 tje, hierdoor smelt je de embossingpoeder weer weg. Je houdt nu mooie lichtere cijfers over. Doordat je niet alles had ge-embosst zie je nu ook een beetje een "grunge"-effect.
Nu kun je verder je achtergrond stempelen met de stempels die ook in de set zitten. Ik heb de cijfers nog een paar keer deels gestempeld met Old Paper(eerst een keer afstempelen, en dan pas op je kaart. Zo krijg je een lichtere afdruk) De fantasie-dame heb ik met Archival Coffee gestempeld.


De dame kleur je in met pastelpotloden. Ik heb hiervoor de Derwent gebruikt.
De tekst dmv een stempelliniaal recht positioneren en op de kaart stempelen met versamark, zodat je met primary Bark (=donkerbruin) van WOW kunt embossen.
Nu nog een vlekkenstempel met Vintage Photo Distressinkt her en der zetten.
het leuke is dat de distressinkt niet goed pakt op de gedeeltes waar je de embossing hebt weggestreken, waardoor je ook een "oud" effect krijgt.


De randen van je kaart sponzen met Vintage Photo en het geheel matten op bijpassende cardstock.



Klaar is je kaart.


Zoals je zag heb ik tegelijkertijd 2 achtergronden gemaakt.
De tweede achtergrond heb ik afgewerkt met stempels uit de PaperArtsyset:

(sorry een beetje scheef gescand ;-) )

Hier in de achtergrond ook nog een stencil verwerkt, deze gesponst met Pumice Stone.


Hartelijk dank voor het lezen en je aandacht.
Tot de volgende keer.

groetjes,
Hella

Gebruikte kleuren:
distressinkt: Vintage Photo, Old Paper, Pumice Stone.
Archival: Coffee
WOW: Clear gloss, primary Bark.
Derwent Coloursoft pastelpotloden









6 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.