vrijdag 13 november 2015

That's the question.....



Met of zonder gesso? That's the question.
Bij deze kaartjes gaat het me voornamelijk om de achtergrond.

kaart 1 is zonder gesso


kaart 2 is met gesso



Experiment: wat doet dylusion paint op gesso. Ik ben begonnen met één correspondentie kaart met gesso in te smeren en de ander niet. Ik was benieuwd wat 't zou brengen.


Ik heb de dylusions paints london-blue en vibrant turquoise gebruikt. Hierbij heb ik een brayer gebruikt. Wat verf op de craftsheet, brayer er door heen rollen en dan afrollen op je kaartje.

Dit bracht niet helemaal wat ik verwachtte, dus er nog maar een kleur bij crushed grape en het werd dit...


nog niet helemaal tevreden dus er toen zelf een kleurtje bijgemaakt... lichtblauw, door de london-blue te mengen met white linen



en... tevreden, vervolgens een stencil bijv. zoals tim-holtz stencil snowflakes  ( die ik heb gebruikt is een ouwetje) gebruikt met ijskristallen. Op de 1e kaart gebruikt met de white linen paint, op de 2e kaart gebruikt met de spray


daarna heb ik de mooiste stukjes van de kaart gebruikt, ze opgeleukt met de  crazy birds van Tim Holtz en crazy bird Things. Deze heb ik ingekleurd met distress inkt,





kaart 2 nog even een randje gegeven met een Paarse Gelatos. Beide natuurlijk ook nog even met zwart 't randje erlangs. 





De teksten op kaart 1 DEZE van Magenta en op kaart 2 DEZE van Magenta vielen op de beide achtergronden niet zo goed op, vandaar dat ik ze op een los papiertje stempelde op kleur bracht en op heb geplakt. 

Doordat op kaart 2 de ijskristallen wat wegvielen, en ik m een beetje "leeg"vond, met een ander stencil nog wat zwarte accenten aangebracht. Hiervoor gebruikte ik dylusions-paint black marble.

De bontrand en de strik van de pakjes heb ik, na het matten en op de kaart geplakt te hebben, met stickles bewerkt. De meest lichte versie van het pakje Frozen heb ik gebruikt. Wat een leuke bijkomstigheid was, was dat het de kleur van de ondergrond aanneemt. Zo is de bontrand redelijk wit gebleven, terwijl de strik paars blijft.

Het is best een lang verhaal geworden.
Conclusie van mijn experiment: zonder gesso kan je de uitkomst wat beter voorspellen...
wat je het mooist vindt: THAT'S THE QUESTION.

groetjes Willy



P.s. ik ga dit experiment ook nog een keer doen met de Paperartsy fresco paint, Kiek'n wat-ut wot
( Twents voor"Kijken wat dat wordt")  

5 opmerkingen:

  1. Gaaf experiment, ik ben benieuwd naar die van de fresco paintball.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk experiment. Wat kun je dan lekker bezig zijn hè.
    Fijne dag en groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met Gesso dan lijkt het gewoon meer te leven. Misschien mijn verbeelding maar toch. Super mooi gedaan.
    Groetjes Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.