maandag 9 november 2015

My Heart is....

Mannenkaarten zijn altijd lastig, maar sinds we Carabelle Studio stempels in het assortiment hebben is het toch een stuk makkelijker geworden om ook voor deze groep leuke kaarten te maken.
Carabelle heeft nl. diverse stoere stempelsets die goed voor mannenkaarten te gebruiken zijn.
Vandaag heb ik gewerkt met de set: Man and Bird SA60171E.


Ik moet toegeven dat ik best veel technieken gebruikt heb op deze kaart.
Maar ik zal jullie matsen ;-)  en een stap voor stap beschrijving geven.

Ik ben begonnen met een stuk creme mixed media cardstock(12 x 12 cm) van Aurelie door distressinkt met water op een craftsheet te halen. Hiervoor gebruikte ik: Vintage Photo, Wild Honey en Dried Marigold. Mijn achtergrond voor de kaart zag er toen zo uit:


Nu neem ik een stuk maskertape en scheur dit door midden en plak dit diagonaal over mijn kaart, zodat ik een strook in het midden van de kaart over hou.


Nu heb ik met de tekststempel uit de Darkroomdoor Correspondence set en versamark de tekst een paar keer gestempeld in de open strook. Met een sponsje en panpastel Orange Shade 280.3 en Orange Extra Dark 280.1 ben ik over de tekst gegaan. Nu komt de tekst licht naar voren. Ook heb ik met panpastel Raw Umber Shade 780.3 de gescheurde randen van het maskertape licht geponst.
Nu haal je je maskertape weg en ziet je achtergrond er ongeveer zo uit:


De onbestempelde linker bovenhoek en rechter onderhoek heb ik met de Carabelle stempel: Papier Reliure SA70033 en distressinkt Wild Honey bestempeld. Ook heb ik her en der de poststempel uit de Correspondence set van DarkroomDoor gestempeld met Vintage Photo(eerst een keer afdrukken op een kladpapiertje om een lichtere afdruk op je kaart te krijgen!).
Je basis achtergrond is klaar.


Nu heb ik de man van de Carabelleset: man and bird met Stazon Jet Black gestempeld en ook nog een keer de poststempel van darkroomdoor.
De roodaccenten onder de man en in zijn hart heb ik aangebracht met Faber Castell Gelatos Red Cherry. Gewoon met een iets met water vochtig gemaakte vinger. Ik zet een lijntje Gelatos evenwijdig aan de onderrand van de kaart en trek met mijn vinger rechte lijnen van onder naar boven, waardoor de lijn automatisch naar boven toe vager wordt.
Om het iets donkerder te maken heb ik daarna nog een beetje Chocolate Gelatos aangebracht over het rood. Ook gewoon met m'n vingers. Hetzelfde heb ik langs de bovenkant van de kaart gedaan, zodat je iets diepte creƫert.


Nu de tekst stempelen met Stazon Jet Black op een wat leger stukje in de kaart, en nog een vlekkenstempel met Vintage Photo her en der stempelen. De randen van de kaart licht sponzen met zwarte stazon. 
De kaart matten op een felgeel stukje karton (12,5 x 12,5 cm) en dan op een dubbele vierkante kaart van 13,5 x 13,5(27cm open) plakken.
Klaar is je kaart.


Ik hoop dat jullie het weer een leuke kaart en uitleg vonden.

Met dezelfde set van Carabelle en de Steampunk Inchies van DarkroomDoor op dezelfde manier nog een kaart gemaakt. De man heb ik nu eerst gestempeld op een apart stukje stempelkarton en deze toen uitgeknipt, ingekleurd met distressinkt Walnut Stain en Ground Espresso en toen opgeplakt.


Tot de volgende keer.


Groetjes,

Hella











6 opmerkingen:

  1. Super mooi Hella, deze stempel heeft toch ook wat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en stoer... en de wat een duidelijke uitleg, bedankt voor de stappenplan:)
    Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart en bedankt voor de uitleg, zo duidelijk.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kaarten heb je gemaakt met deze mannen stempel, de onderste vind ik heel mooi maar de bovenste vind ik super, zo kunstig!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.