zondag 29 november 2015

That's the question , deel 2


Hallo allemaal,

Onder dezelfde titel "That's the question" heb ik op 13 november een experiment gedaan met dylusions paint, die jullie HIER nog eens kunnen bekijken.

Nu wilde ik hetzelfde eens doen met de Paperartsy fresco paints
Ik heb het op dezelfde manier opgebouwd, dus 1 correspondentiekaart met gesso voorbehandeld en de andere niet.

De volgende kleuren heb ik gebruikt voor de achtergrond:
smurf

Ook nu heb ik op beide kaarten met de Brayer de verf opgebracht, kleur voor kleur, door alle kleuren wat over elkaar te gebruiken krijg  je een mooie gemĂȘleerde achtergrond.

Met de fresco paint snowflake  heb ik met een masker de ijskristallen aangebracht, en klaar is de achtergrond.

Vervolgens heb ik weer enkele van de crazy birds ingekleurd ( met verdunde paperartsy fresco paint) , wat van de crazy things gebruikt, in dit geval de kerstmuts, de candy-cane en het  hart.
De candy-cane heb ik rechtstreeks op de bird gestempeld, de rest op losse stukjes papier en later opgeplakt.
Het hart, ik heb m bekeken als een doos met chocolaatjes, heb ik onder de vleugel geschoven, Hiervoor heb ik met een scherm mesje de vleugel losgesneden.

De kerstmuts, net als het sierlint op het hart, heb ik met stickles versierd. 
De mooie kerstwens is van Paperartsy.
Deze heb ik gestempeld met Memento tuxedo black, op zich gaat dat heel goed, maar op sommige plekjes was het niet in-en-in zwart, dat bijgewerkt met een zwarte marker.
Nog een sierrandje rondom getekend, gemat en op een kaart geplakt.  

En nu "the question":

Welke vind je het mooist? 

1e kaart is zonder gesso



2e kaart is met gesso


Ik ben benieuwd naar jullie mening. 

Groetjes, Willy

5 opmerkingen:

  1. Ik ga voor met de gesso maar ik moet zeggen dat het verschil kleiner is dan ik dacht ik vind deze iets mooier gemĂȘleerd van de achtergrond maar of dat nu van de gesso komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond in eerste instantie ook de gesso kaart ietsje beter maar uiteindelijk zie je niet zo veel verschil. Ze zijn allebei erg leuk.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beiden erg leuk, maar ik ga voor die zonder gesso...hou van de diepe kleuren... Fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik persoonlijk vind de kaart zonder Gesso de meeste kleur hebben. Wel jammer dat de vogels ook blauw zijn...Zo vallen ze minder op... Wel weer heel leuk, hoe je het hart als chocolade doos gebruikt. Super leuk idee... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zeg, ik vind die met gesso mooier

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.