donderdag 5 september 2019

wild and free

Dit keer heb ik een Artjournal pagina voor je.


De achtergrond is gemaakt op de art printing plate


Stencil grunge circles met een kopieerpapiertje 
kun je de verf waar het stencil niet is weghalen

Je ziet niet veel maar het zit er echt ;-)

Klein beetje Amsterdam ultramarijn, goed laten drogen.

Als het blauw goed droog is breng je een heel dun 
laagje Amsterdam titaanwit aan en trek je de print

Dit is dan het begin van je achtergrond.
Met wat achtergrondstempels kun je de achtergrond nog wat interessanter maken.

Dan ziet het er zo uit.
Dan kun je de stempels erop stempelen waar de pagina om draait. Ik heb hier een stempel van Katzelkraft en een tekst van Rubberdance gebruikt.

Om het mannetje mooi in te kleuren kun je heb nog een keer stempelen op een apart velletje. Ik wilde hem inkleuren met de zig clean color brush pennen dus ik heb hem op aquarelpapier gestempeld.


Omdat je hem al op de achtergrond hebt gestempeld hoef je die hele dunne armpjes en beentjes niet uit te knippen. De kniprand kun je even zwart maken met een zwarte marker


Daarna plak je hem op de achtergrond. met een zwart inktense potlood kun je heb een grond geven om op te staan en wat schaduw aan de linker kant. Ik heb de rand van de pagina nog een beetje zwart gemaakt met wat archival inkt en een blending tool en daarmee vind ik deze pagina af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.