zaterdag 14 september 2019

Ricepaper

Hoi,
Deze keer heb ik een kaart voor alle gelegenheden gemaakt van ricepaper/ rijstpapier.


Ricepaper is dun, van rijst gemaakt, papier. 
Vaak met hele mooie afbeeldingen.
Je kunt het knippen, scheuren, bewerken met inkt en verf.
Kortom een heel mooi product om er hele mooie dingen mee te maken :)

Ik heb de Stamperia Botanic English Roses gebruikt.
Maar er zijn nog veel meer mooie bladen van rijstpapier.

Met water en een dun kwastje zet je een lijn  om wat je uit wilt scheuren.
Knippen kan ook, maar dan zijn je randen hard en werken minder mooi af.
Als je scheurt worden je randen wat grillig en zie je er minder van.
Ik heb een natte lijn rondom de twee grote rozen gezet.

Je scheurt de rozen eruit op de lijn die je met water hebt gemaakt. 

Met een gel medium smeer je de achterkant in en plak je deze op een kaart. 

Wat aan de zijkant oversteekt kun je wegknippen of omvouwen 
en op de achterkant van de kaart vast plakken. 
Mijn kaart is 14x20cm.

Met distress oxide in een zelfde tint als de achtergrond van je rijstpapier kleur je de rest van je kaart.
Ik heb antique linnen gebruikt.

Dit hoeft niet helemaal egaal en netjes te zijn. 

Met peeled paint oxide kleur je de randen wat donkerder. 

Met het mozaïekstencil van Crealies en pumice stone oxide creëer je mozaïeklijnen op je kaart.
Deze staan ook in de achtergrond van het rijstpapier en laat je op deze manier terugkomen.
Zo creëer je een geheel.

Carabelle Studio heeft een hele mooie swirl: Arabesque
Met versamark en WOW clear gloss zet je afdrukken van de swirl 
in de hoeken van je kaart. 
Kijk waar je een mooi plekje hebt. 

Je krijgt een subtiele glans van de swirl op je kaart. 

Met oxide walnut stain en de letters van IndigoBlu zet je her en der een afdruk.

Met een roze oxide worn lipstick blend je de randen van je kaart.
Niet zo heel precies. Af en toe blend je iets meer naar het midden,
zodat je achtergrond een geheel wordt. 

Het geheel plak je op een witte onderkaart.
Ik wilde een groenige rand onder mijn kaart.
Omdat ik dit niet in de juiste maat papier en de goede kleur had, heb ik dat zelf gemaakt.
Met peeled pain oxide, de kleur die ik ook op mijn kaart heb gebruikt, 
kleur je de randen van je onderkaart.

Nu plak je de kaart erop en is hij mooi op kleur gemat. 

Eventueel kun je er nog een tekst op maken, maar dat heb ik bewust niet gedaan, 
omdat ik hem zo mooi vond. 

Je kaart is nu klaar.

Heel veel stempelplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

6 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.