maandag 5 augustus 2019

Sea you later

Ik heb dit keer een kaartje voor je gemaakt met alcohol inkt


Ik ben begonnen met een stuk yupo en een stuk watercolor papier in hetzelfde formaat.


Met vijf kleuren alcohol inkt (citrus, stonewashed, pool, mermaid en patina), blending solution en pure alcohol heb ik een achtergrond gecreëerd.  




Hierna heb ik het yupovel in de stamping platform gelegt en de vissen en schildpad uit de set Origami: Animaux van Carabelle studio gestempeld met alcohol lift ink. Hiermee neem je de inkt weg van de yupo en kun je af stempelen op het stuk watercolor papier. Daarna met een stuk keukenpapier de resterende inkt van het yupo af deppen en neem daarbij telkens een nieuw stukje keukenpapier. Als het bijna niet meer afgeeft kun je nog even wrijven. (ik was foto's vergeten te maken dus dit proces zie je even met een andere stempel en stukje yupo)







Als je hetzelfde formaat papier gebruikt krijg je dus dezelfde afdruk zowel positief als negatief.



Soms houd je met alcoholinkt van die plakkende lijntjes waar de kleuren elkaar 'weg geduwd' hebben. Ik vind het erg leuk om deze weg te werken met transfer folie. je legt dit met de verkeerde kant op je kaartje en wrijft een beetje. dan haal je het eraf en dan blijven er in dit geval gouden vlekjes en lijntjes achter op je kaart. 



Zowel reepje tekst als stuk yupo verhoogt op de basiskaart geplakt met foam tape.


Ik hoop je hiermee geïnspireerd te hebben en ben heel erg benieuwd naar jouw versie. Veel plezier!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.