zaterdag 20 april 2019

You can fly!





Deze keer een kleurrijke kaart waarbij ik gebruik gemaakt heb van tissuepapier.
Hieronder leg ik uit hoe ik de kaart heb gemaakt en welke materialen ik heb gebruikt.



Om te beginnen heb ik verschillende achtergrondjes gemaakt op een gelliplate
Hierbij heb ik blanco tissue papier en acrylverf van Amsterdam gebruikt.
Deze verf kun je zowel los kopen als in een set. 
Het is superfijne en kwalitatief goede verf voor op je gelliplate!
Een áántal achtergrondjes heb ik gebruikt, de rest bewaar ik voor een ander projectje. 



Hier en daar heb ik wat stempels afgedrukt op de prints, o.a. 
de rozen van Darkroom Door en de cijfers  ook van DRD.
Daarna heb ik er stukjes en reepjes van gescheurd. 



Met gel medium heb ik de stukjes èn de ondergrond (Schut papier) ingesmeerd.
Daarna alles op de ondergrond geplakt totdat de hele ondergrond bedekt was.



 Op een ander stukje tissuepapier heb ik twee keer een tekst van Penny Black gestempeld.
 In de webshop vind je heel veel leuke verschillende tekstsheets van dit merk!
Ook deze stukjes tissuepapier heb ik er op geplakt. 



Van het stencil van de vlinders van Darkroom Door heb ik het silhouet gebruikt. 
Het stencil heb ik op de kaart gelegd en met een zwart potlood heb ik de omtrek van de vlinder getekend en de lijnen vervolgens wat vervaagd.
Ook de randen van de kaart heb ik geaccentueerd, nu met een donkere distress crayon .




Tenslotte heb ik het geheel op een bijpassende, roze, kaart geplakt.
Ik hoop dat de uitleg duidelijk is en dat je weer nieuwe ideetjes hebt opgedaan!

2 opmerkingen:

  1. How pretty. I like the colour combination you have used here xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tutorial met tissue papier is dit.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.