vrijdag 5 april 2019

Be yourself....





Hieronder vind je de uitleg bij deze kaart




Neem een stuk aquarelpapier van 13 bij 13 cm en leg daar het stencil van Andy Skinner op.




Meng wat druppels navulling van Distress inkt (in dit geval pumice stone en vintage photo) 
door de modeling paste en meng het een beetje door elkaar.



Breng de pasta aan met een spatel dóór het stencil op het papier. Haal het stencil vervolgens voorzichtig weg en maak het direct schoon of leg het zolang in een bakje met water.
Laat de pasta op het papier goed drogen voor je verder gaat.



Breng hier en daar wat gesso aan m.b.v. een brayer en laat dit even drogen.
Breng wat verschillende kleuren Distress oxide inkt aan op je craftsheet en spuit er wat water overheen
( ik heb de volgende kleuren gebruikt: fossilized amber, wild honey, rusty hinge, frayed burlap, vintage photo) en haal het papier er door heen. 
Ik heb verschillende lagen aangebracht en tussendoor laten drogen.
Door de gesso pakt de inkt niet overal en dat geeft een wat ruiger effect.



Ik heb op de modeling paste, die een wat leemkleurige tint heeft gekregen, hier en daar nog wat accenten aangebracht met dezelfde oxide kleuren.
Daarna heb ik aan de rechterkant meerdere keren een tekststempel van Penny Black afgedrukt.
De randen heb ik wat geaccentueerd met bruine en zwarte distress inkt .



Tot slot de kaart gemat op donkerbruine cardstock en op een bruine craftkaart geplakt.


2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.