zaterdag 2 februari 2019

Oxides en stempelen

Hey hallo,
De uitdaging van deze maand is oxides.
Nu ben ik dol op oxides, dus dat was niet zo moeilijk.
Meteen een techniekje van Liesbeth Fidder erbij gepakt.
Doe je mee?

Je begint met 2 witte kaarten.
De een wat groter dan de andere. 

3 kleuren oxides dep je op je craftsheet en hier spray je water over. 

Eerst haal je het kleine kaartje door de inkt net zo lang totdat je tevreden bent.
Spray er dan nog wat water bij en haal je grote kaart door de inkt.

Daarna ga je verder met je stampingtool.
Leg hier je kleine kaartje in.
Stempel met stazon, net zolang totdat het mooi zwart is.

De gebouwen stempel je half op de ene kant en half op de andere kant van je kaart. 

Gebruik verschillende stempels die leuk bij elkaar passen.

Soms moet je een beetje meten om de stempel op de juiste plek te krijgen. Ik gebruik hier een doorzichtige sheet voor. Die leg ik in de hoek over de kaart.


Dan druk ik de stempel af met inkt op de sheet om te zien waar hij komt.
Wanneer ik niet tevreden ben, schuif ik de kaart op de juiste positie.

De sheet haal ik weg en dan kun je de stempel op de juiste plaats afdrukken op je kaart.  

Met stazon cleaner haal je alle watervaste inkt van je stampingtool en craftsheet.

En helemaal schoon :) 

De open plekken vul je met leuke achtergrondstempels van DarkroomDoor.
Met chloor haal je hier en daar inkt weg; het gezicht en de handen van de man. 
Maar ook een rand van het kompas, de newton munt en streep bij het woord correspondence.

Met een witte pen breng je accenten aan rond de man, zodat deze eruit springt.

Je zet een klein lijntje (max 1cm) naast de man en veegt deze met je vinger uit naar buiten.
Er ontstaat een wazige "schaduw" rand.
Dit doe je rond de gehele man.

Langs de letters van Postcard breng je ook witte lijnen aan.

Met zwarte oxide zet je de rand van de kaart een beetje aan. 

Dan pak je de grote kaart.
Leuke achtergrondstempels zet je rondom de rand van de grote kaart. 
In het midden hoeft niet, dat zie je niet.

De kleine kaart mat je op zwart papier en plak je in het midden op de grote kaart.

Het geheel plak je op een grote zwarte kaart.
En daarmee is je kaart klaar.

Ik heb heerlijk gespeeld met oxides en hopelijk heb ik je inspiratie gegeven om mee te doen met de challenge. 
Hier vind je alle informatie.

Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.