zaterdag 16 februari 2019

Believe

Hoi, deze keer heb ik een kaartje gemaakt met de mooie stempels van DarkroomDoor en oxides. Ik vind oxide heerlijk om mee te werken en laat het nou ook net de uitdaging voor de challenge op facebook zijn :)


Ik heb gewerkt met twee kleuren. 
Ik blijf dat altijd een beetje moeilijk vinden. 
Wat past nou wel en wat past nou niet. Daar heb je de kleurencirkel voor. 
Op internet kun je de theorie ervan vinden. Ik vond deze site erg fijn: https://schilderplezier.weebly.com/kleurenleer.html

Afbeeldingsresultaat voor KLEURENCIRKEL


Maar nu verder met de kaart.
Het is een grote kaart, A5 formaat: 21x15,5cm.


Je begint met twee velletje WaterArt papier

De grootste gebruik je als eerste. 

Op je craftsheet druk je wat oxide inkt: picked raspberry en tattered rose.
Je sprayt er wat water bij en drukt het papier in de inkt.
Dit doe je net zo lang tot je tevreden bent.

Nu het kleine velletje.
Je maakt je craftsheet niet schoon en drukt er zelfs nog wat blauw bij: faded jeans.

Even drogen en dan druk je het papier nu in het roze. 

Weer drogen en nog een beetje roze erbij.
Net zo lang tot je tevreden bent. 
En dat ben ik nu :)

Nog steeds niet schoonmaken.
Alle inkt kun je gebruiken.
Door met je eerste vel, het grote.
Her en der druk je het papier in de blauwe inkt.

Ook weer net zo lang tot je tevreden bent. 

En dan ziet het er zo uit:

Verder met het kleine velletje.
Pak je stampingplatform er maar bij. 
Op het kleine vel komt de tekst.

Door hem in de stampingtool te leggen, kun je de tekst mooi zwart krijgen door meerdere malen te beïnkten en te stempelen. In totaal heb ik drie maal gestempeld met versafine.

Met zwarte oxide en een blendingtool maak je het randje zwart. 
Heel voorzichtig er langs halen voor een klein en smal randje. 
Daarna mat je het op een stukje wit papier.

De volgende stap is een touwtje op maat maken, strikje erin en kijken waar deze precies moet komen.
Je schuift het touwtje opzij en stempel de munt van de set Handwriting van DarkroomDoor.

De tekststempel plaats je in je stampingplatform.
Er wordt maar een zin gestempeld precies onder het touwtje.
Je moet goed opletten waar dit dan komt.
Schuif het touwtje opzij als je gaat stempelen. 

Omdat je maar een zin stempelt, plak je de rest af met maskertape.
Nu beïnkt je de zin en haal je het maskertape weg. 

Daarna stempel je de zin op de kaart.
En dan zie je dat ik niet goed heb beïnkt.
Gelukkig zit de kaart in het stampingplatform en kan ik het nog een keertje stempelen. 

Nu is het wel goed!

De tweede zin stempel je er boven.
Hiervoor plak je een stukje maskertape tegen de onderkant van je kaart 
als hij nog op je stampingplatform ligt.
Dan schuif je de kaart langs het maskertape opzij.
De stempel laat je zitten!
Je doet er weer maskertape op en je laat nu de zin er boven open.
De stempel beïnkt je opnieuw en drukt hem af. 
Nu heb je twee verspringende zinnen.

Je legt je kleine kaartje op de grote kaart en kijkt waar je hem hebben wil.
Je stempelt de kroontjes pen uit dezelfde set naast het kleine kaartje.
Daarna kun je touwtje er goed omheen doen.
De munt heb ik nog een keer gestempeld op de hoek van de grote kaart.

En nog een keer onder de hoek van het kaartje.
Dan kun je het kleine kaartje vast plakken.

Daarmee is de kaart klaar.
Ik hoop dat je leuke inspiratie hebt opgedaan.

Op facebook vind je alles over de challenge met oxide.
Succes!

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.