dinsdag 21 augustus 2018

Wat je in je hart bewaart.....


Deze keer een kaart die erg geschikt is voor minder vrolijke momenten
 maar waar je toch een beetje vrolijk van wordt....hoop ik ;)



Hieronder vind je de foto's met beschrijving.




Op wit stempelkarton (van ongeveer 13 bij 13 cm) heb ik met transparante gesso en m.b.v. een stukje lademat (van IKEA), uit de losse hand wat afdrukjes gemaakt op de kaart. 
Slecht te zien natuurlijk: transparant op wit:)



Nú zie je het beter! 
Vervolgens heb ik met oranje en rode distress stain de kaart ingekleurd, banen van links naar rechts.


Hierna heb ik de transparante gesso heel grof en soms wat dikker met een kwast van boven naar beneden en van links naar rechts aangebracht, de zijkanten heb ik vrij gelaten.


Met Dylusions inkt spray (een iets donkerder paars dan deze link) heb ik over de hele kaart gespoten en daarna gedept met keukenpapier. Op de plekken waar gesso zit, blijft de inkt niet zitten en daardoor krijg je een verrassend effect, 
(letterlijk verrassend want je weet nooit precies hoe het resultaat wordt).


Vervolgens heb ik met Versamark de mozaïkstempel van DRD uit de losse hand 
(dus zonder acrylblok) 2 keer gedeeltelijk gestempeld.
Vervolgens heb ik de paarse embossingpoeder er op gestrooid en verhit.


Ook de randen heb ik deels bewerkt met Versamark en embossingpoeder.


Omdat ik er graag subtiel een hart in wilde verwerken heb ik  uit een stukje transparante sheet een hartje gesneden en dit gebruikt als stencil/sjabloon. 
Met een blendingtool en paarse distress inkt heb ik het hart gekleurd.
De transparante sheet kun je dus heel goed gebruiken om zelf een stencil/sjabloon te maken van een eenvoudige vorm.


De tekst komt van tekstsheet 4 van Leuke Stempels  en heb ik met paarse inkt op wit stempelkarton gestempeld. Om het er niet tèveel uit te laten knallen heb ik  er een lint in paarsrode kleur overheen gespannen en aan de achterkant van de kaart vastgeplakt. Vervolgens nog een smal paars lintje van boven naar beneden bevestigd.
De kaart vervolgens op rood papier gemat en tenslotte op een witte kaart geplakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.