maandag 6 augustus 2018

Une fleur unique

Hallo, ondanks de hoge temperaturen ben ik toch even gaan zitten om een kaartje 
voor je te maken. Blenden, maskeren en stempelen komen aan bod.
Kijk je mee?

Ik ben begonnen met de boxes 6 up masker van DarkroomDoor.
Deze heb ik op Sheena Douglass papier geplakt.
Ik heb nog geen kaart op maat gesneden, omdat ik dan het masker vast kan plakken.

Ik heb schilderstape gebruikt om het vast te plakken. Plak dit eerst even op je kleding, dan gaat de ergste plakkracht eraf en kun je het makkelijk weer los halen van je papier.
Ik schrijf op mijn stencils altijd met een watervaste stift de naam en het merk van het stencil.
Dan weet je later ook nog van wie het is.

Verder met de kaart :)
Met faded jeans distress oxide blend je alle zes de vierkanten van het stencil.

Dan haal je het stencil eraf. Laat de tape aan het stencil zitten.
Wel even schoonmaken.
Droog met de heattool de inkt.

Dan leg je het stencil weer over je vierkanten. Alleen verspringt je stencil een beetje.
Er ontstaan dan witte gedeelten. Dat moet.  

Met broken china distress inkt blend je dan weer de vierkanten. Over de faded jeans heen. 

Het stencil haal je er weer af. Even schoonmaken.
De inkt droog je weer met de heattool.

Nu leg je het stencil er weer overheen en laat het weer wat verspringen. 

Met een fineliner gebruik je het stencil nu als een liniaal. Langs de kanten teken je een zwarte lijn.
Ik heb hiervoor een micron 05 gebruikt.

Let op: door de distress oxide loopt je inktpunt van je pen vol met oxide.
Maak daarom regelmatig even je pen schoon door op een papiertje lijnen te trekken 
totdat deze weer gewoon zwart zijn. 

Laat je stencil liggen!
(Ik heb het er even afgehaald voor de foto).

 Nu ga je stempelen in de vierkanten. Hiervoor masker je de vierkanten waarin je niet stempelt.

Beïnkt je stempel met memento nautical blue en stempel hem af in je vierkantje.
Dat doe je met alle vierkanten; een voor een.
Ik heb de leuke stempelset van Carabella Studio je connais une fleur gebruikt.

Als laatste heb ik de tekst gestempeld en meteen met clear embossingpoeder bestrooit en verhit.

Nu ga je de kaart op maat snijden langs de randen van de vierkantjes.
Zorg dat je een witte rand over houdt.

Hierna mat je de kaart op donkerblauw.

En plak je het geheel op een witte kaart.

En daarmee is je kaart klaar.

Heel veel stempelplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan









3 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.