zondag 12 augustus 2018

Happy Birthday!


Hiep hiep hoera, Hella was jarig begin deze maand en deze
kaart heb ik voor haar gemaakt.

Wil je weten hoe?
Natuurlijk willen jullie dat weten:)

Ik ben begonnen op een A4 papier (Schut 225 grams tekenpapier) met een smalle brayer lichtjes (geen druk) 3 kleuren acrylverf verdelen over het hele papier. 
Tip, rol eerst wat verf uit op een kleine gelli plate zodat de verf mooi verdeeld op je brayer zit en daarna pas rol je de brayer uit op het papier. 


Met dezelfde kleurtjes acrylverf en witte verf met verschillende stencils breng je accenten aan, gewoon hier en daar totdat het hele papier er mooi gekleurd uit ziet. 
Niet teveel over nadenken, gewoon alles mooi hier en daar verdelen.


Snij het papier in 4 stukken.
En nu heb je al gelijk voor 4 kaarten een achtergrond klaar.


Stempel de framestempel van Darkroomdoor m.b.v. een stempeltool.


M.b.v. een lineaal en snijmesje snij je een rand rondom het frame.


Met een zwarte edding maak je al het papier rondom het frame zwart.


Leg nu eerst een doorzichtig stukje sheet over je kaart heen om eerst te kijken of de tekst precies in de vakjes en recht wordt gestempeld.
Daarna haal je t sheetje weg en stempel de teksten van Darkroomdoor met zwarte inkt.


Ik heb de randjes van de kaart nog wat smaller gesneden,
dat vond ik toch wat mooier staan. 

Mat het daarna nog op een stukje rose cardstock 
en plak het daarna met 3d-foam op een basiskaart van 10,5 x 14,5 cm.


De andere 3 achtergrondjes gaan in mijn bak met achtergrondjes,
altijd handig om achter de hand te hebben als
je even snel een kaartje wilt maken.

Groetjes Aletta


Gebruikte materialen :

3 opmerkingen:

  1. en deze mooie hangt te pronken in mijn woonkamer :-) Blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie kaart en prachtige kleuren !
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee! Daar ga ik iets mee doen! Super bedankt voor de uitleg van deze mooie kaart
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.