zaterdag 28 april 2018

Rusty Patina & Alchemy Wax kandelaars


Vandaag deze kandelaars bewerkt met Rusty Patina en Alchemy Wax.

Gisteren op de kleedjesmarkt heb ik deze kandelaars op de kop getikt, zie foto hieronder.


Zoals jullie zien, zeer saaie kleur grijs, daar moest dus even wat aan gedaan worden.

Ik ben begonnen om de kandelaars in de witte gesso te zetten en daarna bewerkt met Rusty Patina in de kleuren Cafe Creme, Duck Egg en Rustique. Dit heb ik aangebracht met het zachte stukje van een schuursponsje, lichtjes de 3 kleurtjes overal aangebracht d.m.v. licht te deppen.


Dat ging nog lekker snel maar daarna heb ik de kandelaars afgewerkt met diverse kleurtjes Alchemy Wax ( Silver, Bronze, Japanse Jade, White Gold en Copper)
De wax heb ik steeds dun aangebracht met mijn vinger totdat ik tevreden was  en omdat je een beetje structuur heb gekregen van de Rusty Patina krijg je een heel mooi effect.
Het kost even tijd maar dan heb je wel 2 hele mooie en aparte kandelaars.


Dat was mijn blogpost voor vandaag.

Groetjes Aletta




1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.