vrijdag 4 januari 2019

The adventure begins

Allereerst voor iedereen een heel goed en creatief nieuwjaar!
Dat we er met elkaar een liefdevol jaar van mogen maken.

Mijn eerste blogpost is meteen de uitdaging van januari.
Vanaf nu zijn het echte uitdagingen ;) en wordt er veel afgewisseld.
Deze keer is het een techniek: Maak je eigen vellum. Hella heeft een mooi filmpje gemaakt waarin precies uitgelegd wordt hoe je dit maakt. 


Ik heb mijn blaadje met zonnebrandolie ingesmeerd. Babyolie had ik niet en dit voldoet ook.

Daarna heb ik het in stukken gesneden omdat ik alleen een vierkant van 12x12cm gebruik.

Het vierkant heb ik gekreukt.

Met distress oxide heb ik er voorzichtig overheen gewreven. 

Dan wat nat gespoten en gedroogd. 

Dit zelfde heb ik ook gedaan met een donkerdere oxide.

Ook weer nat spuiten en drogen met de heattool. 

De randen heb ik wat aangezet met de gewone oxide: frayed burlap.

Vanwege de kreukels heb ik de stempelhulp erbij gepakt.

Met zwarte archival heb ik de hand en daarna de tekst van Paper Artsy gestempeld.
Doordat het in je stempelhulp op dezelfde plek blijft liggen, kun je meerdere keren stempelen,
net zo lang totdat de tekst goed is afgedrukt. 

Met archival sepia heb ik de leuke munt en postzegels van 
de set DarkroomDoor Handwriting afgedrukt.

Met zwarte distress inkt heb ik de randen nog wat bewerkt. 

Het vellum heb ik gemat op zwart en daarna op een bijpassende kleur kaart geplakt.

En daarmee is mijn kaart klaar.
Nu jullie :)

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan




1 opmerking:

  1. Ziet er prachtig uit Joan. Ik ga het uit proberen. Dank je ervoor he duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.