zondag 20 januari 2019

Muzikale bloemen

Een tijdje geleden konden jullie op de Facebookpagina "Maak het met Leuke Stempels" 
al een voorproefje zien van deze kaart.



Hieronder leg ik uit hoe ik de kaart heb gemaakt en welke materialen ik heb gebruikt.


Ik heb gewerkt op Chromolux, want dat glanst zo mooi.



Op een stuk chromolux van 12 bij 12 cm heb ik de bloemen zonder de stelen gestempeld met 
zwarte Stazon inkt.



Vervolgens heb ik de bloem ook op maskertape gestempeld en uitgeknipt.
Deze heb ik op een al gestempelde bloem op de kaart geplakt en toen opnieuw een bloem half 
er overheen gestempeld, 
op deze manier kun je bloemen achter/voor elkaar stempelen.


Met een kwastje heb ik gedeeltelijk langs de randen van de bloemblaadjes Teykol aangebracht, 
deze delen blijven straks wit (de kleur van de ondergrond).




Daarna heb ik met Distress oxide wild honey de blaadjes gekleurd m.b.v. een waterpenseel 
en toen dat droog was heb ik ze eerst opgepoetst met en babydoekje 
en daarna óók de héle bloemblaadjes bedekt met Teykol. 
(door de Teykol blijven de blaadjes geel als ik daarna de achtergrond ga bewerken met andere kleuren.)

Op mijn craftsheet heb ik Distress oxide aangebracht (wild honey, forest moss en peeled paint)
daar wat water overheen gespoten en toen de kaart er verschillend keren doorheen gehaald, 
wel steeds tussendoor eerst laten drogen!

Op bovenstaande foto zie je goed het kalkachtige effect onder de bloemen 
(dat gaan we bij deze techniek niet laten zitten maar poetsen we later weg).




Voor het blauwe deel aan de bovenkant van de kaart heb ik hetzelfde gedaan maar nu met 
Distress oxide in de kleur broken china en rond de bloemen nog een beetje wild honey.



Met een vochtig babydoekje heb ik de kaart in zijn geheel opgepoetst, 
het kalkachtige effect verdwijnt en het papier gaat (weer) glanzen!

Met een zwarte watervaste stift heb ik de steeltjes getekend 
en op de achtergrond heb ik subtiel wat afdrukken gemaakt van French script met Distress oxide in dezelfde kleuren als de achtergrond zelf.
Tenslotte de kaart gemat op zwarte en gele cardstock.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is en dat je je potje Teykol weer eens uit de kast pakt en als je dit nog niet hebt....het is uiteraard verkrijgbaar bij Leuke Stempels!

2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.