woensdag 30 mei 2018

Darkroomdoor Botanical Script



Op deze kaart heb ik de stempels gebruikt uit de stempelset "botanical script" van Darkroomdoor en ingekleurd met mijn ZIG clean color real brush stiften.

Stempel de bloem 4x op een 4kant stuk Schut glad aquarelpapier 300 grams met Versamark en bewerk deze met clear embossingpoeder.


Daarna heb ik met de ZIG 031 lichtjes om de bloemen gekleurd en deze met wat water en een penseeltje verdeeld over het papier.


Daarna met de ZIG kleur 050 (geel) de bloem inkleuren.
Ook weer eerst met de ZIG wat kleur aanbrengen en dan met een beetje water en een penseeltje verder uitblenden.


Als het geel goed droog is, dan breng je in een hoek van de bloem een klein beetje oranje (070) aan en blend deze ook weer uit met een penseeltje en een beetje water.


Met groen (041) breng je hier en daar nog wat kleur aan.
En eventueel waarnodig nog wat blauw en geel.


Daarna ga je de welbekend "strijk techniek" toepassen.
Oftewel strijk de clear embossing weg.

Dat doe je d.m.v. een stukje kopieerpapier erop te leggen en daarna met je strijkijzer over het papier gaan en dan smelt het embossingpoeder in het kopieerpapier.


Na het wegstrijken van de embossingpoeder is het papier mooi glad om verder op te stempelen.



Spat nog wat druppels water op je kaart en dep deze weg met een stukje keukenrol.


Stempel daarna de tekst op de kaart met behulp van een stempeltool.
Ik heb hiervoor de travel stampingtool van TimHoltz gebruikt.
Eerst stempel ik de tekst altijd op een stukje doorzichting sheet zodat ik kan zien of de tekst daar goed past en recht wordt afgedrukt. Daarna stempel ik de tekst een paar keer met Archival inkt zwart.


Matten op zwart cardstock.
Met zwarte en witte Posca nog wat spetters aangebracht.
Even de tekst afgedekt omdat ik daar geen spetters wilde hebben.


En klaar is de kaart.



Hoop dat e.e.a. duidelijk is, dat zal vast wel want deze wegstrijk techniek heb ik al vaker gebruikt, maar het blijft zo'n gave techniek.
Let er wel op dat je clear embossingpoeder gebruikt want witte embossingpoeder blijft aan je papier plakken en smelt niet zo mooi weg.

Ik ben gek op mooie teksten en zo ook op deze.

Tot een volgende blogpost maar weer.

Lieve stempelgroetjes,
Aletta Heij


Gebruikte materialen :

2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.