woensdag 13 mei 2015

Hugs & Kisses


Bij deze kaart ben ik begonnen met aquarelpapier. Daarop heb ik de French Lily background met versamark gestempeld over het hele papier. In totaal heb ik hem vier maal gestempeld, in alle hoeken.
Daarna heb ik clear embossingpoeder gebruikt en dit verhit met de heattool. Dat er niet overal embossingpoeder zit, is niet erg.

Met de blendingtool en drie bij elkaar passende distress inkten wordt het papier beïnkt. Hou ook hier en daar een beetje wit over. Na het inkten spray je heel licht een beetje water over de kaart. De inkten lopen dan mooi in elkaar over.

Hier en daar laat ik een grote druppel vallen. Dit kun je doen door wat water in je hand te spuiten en dan je hand samen te knijpen. Goed laten drogen.


Met dezelfde French Lily stempel heb ik hier en daar met Spiced marmelade gestempeld.



Op een apart stukje aquarelpapier heb ik drie bloemen gestempeld met versamark en wit embossingpoeder.
De open bloemen heb ik ingekleurd met spiced marmelade. Daarna heb ik ze uitgeknipt. Inkleuren hoeft niet zo netjes binnen de lijntjes omdat ze daarna toch uitgeknipt worden en je hebt meteen een randje wat in dezelfde tint is.


De bloemen zijn met lijm en foam op de kaart geplakt.


Uit dezelfde stempelset als de bloemen komen ook de woordjes hugs en kisses. Dat zijn hele lieve kleine stempeltjes. Deze zijn gestempeld met vintage photo en daarna heb ik er een mini labeltje van gemaakt.

Een touwtje om de kaart en daaraan de labeltjes gehangen. Het geheel is op een aquarelkaart geplakt.




Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes
Joan




Gebruikte materialen:
Aquarelpapier
Versamark
Embossingpoeder van WOW clear en bright white
Stempelset French Lily background
Stempelset Darkroom Door Full Bloom 2
Distress inkt: Wild honey, Spiced marmelade en Vintage photo
Blendingtool
Waterpenseeltje
Touwtje

4 opmerkingen:

  1. Ik vind m super geworden..... onthoud je dat ik volgende maand jarig ben Joan???? please.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, Joan. Leuke techniek is dit altijd. En door je duidelijke stap voor stap beschrijving is het voor iedereen ook makkelijk eens een keer te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.