dinsdag 10 februari 2015

Where there is love....

Nog een paar dagen en het is Valentijnsdag.
Altijd een leuke tijd om "zoete" kaarten of atc's te maken.
Dit keer heb ik me op de atc's los gelaten.


Atc's(Artist Trading Cards) worden gemaakt om te ruilen met andere atc's van mensen die ook dezelfde maat kaartjes maken. De kaartjes zijn 6,4 x 8,9 cm groot. Velen maken ze om technieken op uit te proberen, maar ook omdat het werken op zo'n klein formaat vaak een uitdaging is.

Ik ben begonnen om een strook stempelkarton, ik gebruikte hiervoor Perfect Stampingcard van IndigoBlu, te kleuren met distressinkt.(Festive Berries, Worn Lipstick, BarnDoor en Aged Mahogany) De distressinkt op een craftsheet en sprayen met water, daar haal je je stempelkarton door en dan je stempelkarton drogen met een heattool.

De strook heb ik in 3 gelijke kaartjes gesneden van 8,7 x 6,2 cm.
Op elk kaartje de tekst (ScrapBerry's, for wedding) gestempeld met Stazon Cherry Pink.
En daarna de hartstempel van PaperArtsy darcycollectie EM 16 met versamark gestempeld en zwarte embossingpoeder met de heattool geset.


Nu heb ik het hart ingekleurd met Spectrum Noir Markers( BP1, BP3, BP4, BP7, PL2, PL3, PL4, PL5)


Om toch iets meer diepte in de atc te krijgen heb ik om het hart nog een paar achtergrondstempels van Tim Holtz van de sheet Bitty Grunge gestempeld in bijpassende kleuren distressinkt die ik ook voor de achtergrond en hart gebruikt heb( worn lipstick, aged mahogany en seedless preserves) Het hart heb ik hiervoor eerst gemaskerd met maskertape zodat de stempels niet in het hart zouden worden afgedrukt.




Alles gemat op een atc donkerrood van 8,9 x 6,4 cm.
Zo heb ik 3 bijna dezelfde atc's gemaakt, zodat het weer een serie is.

En natuurlijk gaat er 1 naar mijn Valentijn ;-)


Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.

En heb je nu ook nog een Valentijnsidee waarvan je een creatie(kaart, atc, artjournal, canvas etc.) gemaakt hebt dan kun je nog meedoen met de challenge tot en met 14 februari as. (Valentijnsdag) Plaats je link naar jouw werk onder het blogbericht van Joan van 21 januari jl, dan maak je kans op een waardebon twv € 10,00 vrij te besteden in onze webshop. Doe je mee?

Tot de volgende keer.

Groetjes,
Hella






1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.