zondag 22 februari 2015

Lekker kliederen met Distress Paint

Ik hou helemaal niet van vieze vingers, maar lekker in de weer met Distress Paint vind ik echt geweldig. Die vieze vingers neem ik maar op de koop toe :)


Ik ben begonnen met een rechthoekige kaart van wit papier. Dit verf ik eerst in zijn geheel met verdunde gesso. Dat heb ik al klaar staan in een potje. Even schudden en ik kan het zo gebruiken.
Wanneer dat droog is, kan met de heattool, dan dep ik met Distress Paint overal wat verf. Ik heb de kleuren Aged Mahogany, Frayed Burlap en Milled Lavender gebruikt.
Als er overal wat zit, spray ik flink met water. Dan hou ik het papier op zijn kant zodat het mooi in elkaar overloopt. Iedere keer is anders, nooit hetzelfde. Dat maakt het zo mooi, vind ik :)

Met het rolletje uit het maskertape heb ik de cirkels op de kaart gemaakt. Een beetje Distress Paint op je craftsheet en dan kun je het rolletje erin deppen en afdrukken op je kaart. Zo blijf je in dezelfde kleurstelling.


Met een zwarte fineliner heb ik zelf wat lijntjes getekend langs de rand. Een beetje kriebelen en een hartje tussendoor. Gewoon doen.


Met het stencil van The Crafters Workshop: Mini Sketch Grid  heb ik met Multi Medium Matte eerst mijn eigen kleurtje gemaakt. ook weer wat Distress Paint op de craftsheet. Daar wat medium bij gedaan, door elkaar roeren en zo krijg je je eigen kleurtje. Hier en daar heb ik op de kaart wat aangebracht. Goed laten drogen.



Als laatste  heb ik hier en daar nog wat gestempeld met Archival Jet Black.
De tekststempel is van Sheena Douglas Through the rain en de vlinders zijn van Tim Holtz Papillon maar je kunt natuurlijk bloemen- of plantenstempels van bijv. Magenta gebruiken.
Het geheel heb ik op een witte kaart geplakt.

Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan


4 opmerkingen:

  1. Van dat geklieder komt toch wel wat heeeeel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihiii, je hebt altijd eerst rommel, voordat je weer iets mooi hebt. Wat heb je dit onwijs leuk gedaan zeg. Helemaal leuk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk dat kliederen, is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.