donderdag 26 mei 2016

With love....

Hallo allemaal,

Doordat ik zoveel leuk vind op hobbygebied vergeet ik soms technieken waar ik vroeger veel plezier aan heb beleefd. En als ik dan opnieuw kennis maak, door de geweldige workshop van Miranda Degenaars... ben ik weer net zo verslaafd als vroeger. Kleuren met potloden!

't kost wat tijd...maar dan heb je ook wat.

Kleuren met potloden..... en niet met zomaar potloden, maar in dit geval met polychromos van Faber Castel


Ik ben begonnen met op Schut 225 gr papier 4 kleuren aquatint aan te brengen. Ik heb de kleuren nrs.  11, 30, 53 en 58 gebruikt. Eerst het papier goed natmaken, dan met een kwast van crafterscompagnion nr8 ( past heel mooi in de potjes aquatint) diverse stukjes gekleurd, weer water spuiten, door elkaar laten lopen, beetje draaien met het papier zodat de kleuren zicht goed mengen. Gedroogd met de heattool,


Met distressinkt rusty hinge de stempel van Sheena Douglass Clematis gestempeld. Even laten drogen en vervolgens met potlood ingekleurd. Ik heb met 3 tinten van een kleur geprobeerd schaduw en diepte aan te brengen. Sommige donkere delen heb ik eerst lichter gemaakt met m'n witte potlood.
Met een gumpotlood van Faber Castel kan je de kleuren mooi laten blenden.







een tijdrovend karweitje.... ga er maar even voor zitten...maar je kan er ook lekker bij relaxen ... heerlijk!

Nadat ik de afbeelding geheel heb ingekleurd, heb ik met Distress inkt spiced marmelade de kaart verder versierd met de stempels van Crafters Companion splats accessories( 2). De tekst Clematis op de achtergrond nog her en der aangebracht. Hierbij heb ik eerst afgestempeld op een kladblaadje zodat de 2e afdruk echt in de achtergrond wegvalt.
 De tekst "With love" komt uit de set van Darkroomdoor en heet "simple sayings", een set waarvan ik merk dat ik 'm heeeeeel vaak gebruik :-)


De randjes gesponst met Spiced Marmelade, gemat en op een kaart in een bijpassende kleur.


Nou, dat was mijn bijdrage weer voor deze keer, ik hoop dat jullie 'm mooi vinden en er weer inspiratie uit halen.

Groetjes Willy

6 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.