vrijdag 23 maart 2018

Thoughts and theories


Hallo, deze keer heb ik een kaart gemaakt met Nuvo mousse en een embossingfolder.
Ik hou van letters en cijfers, daarom heb ik de cijfer folder van Carabelle Studio gebruikt. 
Het mooie stempelpapier van Tim Holtz snij je op maat voor de embossingfolder. 
Dan haal je deze door een stansapparaat heen. (Cuttlebug, Bigshot, oid).

De Nuvo mousse wrijf je met je vingers over de kaart. 
Goed aandrukken en weer wat bij pakken, net zo lang totdat het wit van de kaart helemaal weg is. 

Je begint eerst met de lichte kleur en daarna de donkerste kleur.
Ik heb lichtblauw en donkerblauw gebruikt.


Met kleurpotloden kleur je het uiltje in. En knip je het uit.
De sprieten aan de onderkant heb ik er vanaf geknipt.


Bij een uil horen wijsheden (vind ik :) ), daarom vind ik de spreuk Thoughts and theories zo leuk hier bij passen. Maar er zitten nog veel meer leuke spreuken en oneliners in deze set Ideaology van Tim.

Met blauwe distress inkt Blueprint sketch heb ik de strook kleur gegeven.

In de uiteinden heb ik een gaatje gestanst en daarna zwart koord door de gaatjes heen gehaald.

De kaart is gemat op donkerblauw. Het uiltje is verhoogd met foamtape opgeplakt.
Eerst leg je wat zwart draad op je kaart. Zodra dit goed ligt, plak je het uiltje er over heen.


Onder het uiltje plak je de quote. Gebruik hiervoor goed tape
door de ongelijkheid van de kaart heb je niet zo heel veel grip.

Dan plak je het geheel op een gele kaart. Zo komt de zon achter het uiltje mooi naar voren.


Hopelijk heb ik je weer op leuke ideeën gebracht.

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.