woensdag 2 september 2015

Wanneer de blaadjes vallen

Ik schrijf het berichtje voor jullie terwijl het prachtig weer is. 
Helemaal nog geen herfst, maar het zit er wel aan te komen. 
Ongedurige stormen, vallende bladeren, gordijnen dicht en kaarsen aan. 
Prachtig weer om te stempelen :)




 Ik ben begonnen met aquarelpapier; 10x15cm. Heerlijk papier om mee te stempelen en te kleuren.
Het hele stuk heb ik bestempeld met de blaadjes en diverse herfstige kleuren distress inkt.

Daarna heb ik de blaadjes met alleen water geverfd. 
Omdat ik gestempeld heb met distress inkt, hoef ik geen inkt of verf te gebruiken. Op het aquarelpapier vloeien de kleuren in elkaar over als je er water op gebruikt.

Hier en daar laat je wat wit over. Zo creëer je diepte.

Op een apart stukje papier stempel je de twee gebruikte blaadjes nog een keer. 
Deze kleur je op de zelfde manier in en knip je daarna uit.



Met archival inkt, die permanent is, heb ik de woorden gestempeld.


Daarna een touwtje er omheen gewikkeld en de blaadjes vast geplakt. 
Alleen wat lijm in het midden, zodat de randjes omhoog komen.


Het geheel op een bijpassende kaart geplakt.


Heel veel knutselplezier
en tot de volgende keer!

Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Distress inkten: 
Archival inkt: coffee
Stempels:
Sheena Douglass; Autumn leaves
Crafters Companion; words of wonders 2

4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.