donderdag 18 juni 2015

Druk vandaag op pauze....


Omdat het bijna vaderdag is, vandaag een kaartje voor een man die van vissen houdt.


Benodigdheden:
Zeer glad stempelkarton
Penseeltje
Mermaid Lagoon
Broken China
Abandoned Coral
Fozzilized Amber
Vintage Photo 
Keukenrol
Stempels:
LeukeStempels set 002- Druk vandaag op pauze en geniet

Begin met het stempelkarton van ongeveer 9 x 12 cm te bestempelen met de DarkroomDoor stempel Fishing. Doe dit met een watervaste inkt. Ik heb Stazon Jet Black gebruikt.
Laat dit goed drogen.


Dan neem je met je penseeltje wat Drawing Gum op uit het flesje
en brengt dit aan op gedeeltes die je lichter en/of wit wilt houden.
(Drawing Gum werkt als een resist voor wateroplosbare inkten, daar waar Drawing Gum zit zal geen wateroplosbare inkt komen. In dit geval dus geen Distress Stains)
Ik heb ook helemaal langs de buitenlijnen een lijn Drawing Gum aangebracht, zodat ik straks een wit randje langs de afbeelding krijg.
Als je op de foto hieronder kijkt zie een glimmende rand en glimmende stukjes in de stempel.
Hier zit de Drawing Gum.
Goed laten drogen!

(klik op de foto om te vergroten)

Is je kaart droog, spray dan een laagje water op je kaart en splash hierin je stains.
Werk snel en breng je kleur nonchalant aan op de plaatsen waar jij 't wil.
Nu ziet je kaart er ongeveer zo uit:


Wacht even en dep dan met een keukenrol de dikke natte laag stains van je kaart.
Nu zal je kaart er ongeveer zo uit zien:


Als je inkt goed droog is, kun je met je vingers de Drawing Gum wegrollen.
Je ziet ook echt een soort gumafval als je klaar bent. Dit wapper je gemakkelijk van je kaart.


De gedeeltes die je te wit vindt kun je met een waterpenseel en wat distressinkt nog inkleuren.
Zo heb ik dat gedaan met de steiger..hiervoor heb ik Tea Dye gebruikt en de viskoffer met Forest Moss. Ook achteraan langs de bergwand die in het water verdwijnt heb ik op de witte gedeeltes nog wat Broken China aangebracht met een waterpenseel.

Nu ga je de kaart op maat snijden, ik heb ongeveer 4 mm langs de stempellijnen gesneden voor een witte "fotorand". Dan de kaart matten op een bruine kaart. Deze heb ik een gerafelde rand gegeven met de distresser van Tim Holtz. De tekst met zwarte Stazon gestempeld en matten op een stukje zwart. Verhoogd opbrengen met foamblokjes.
Alles matten op een bijpassende blauwe kaart.


Stains en Drawing Gum is een perfecte combinatie voor snelle kaarten :-)
Ik hoop dat ik jullie weer geïnspireerd heb.
      Tot de volgende keer.


groetjes,
Hella



6 opmerkingen:

  1. Ohw... die is geweldig... lekker mannelijk:)
    Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi ik had nog nooit van drang gum gehoord
    Dankje wel voor de mooie en duidelijke uitleg
    Pracht kaartje het smaakt naar meer
    Fijn weekend nog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi. IK heb de stempel ook :-) en heb een leuk idee erbij hoe ik m kan gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk 'goedje' is dit, de volgende keer maar een flesje meenemen, gaaf effect zo met de stains.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.