vrijdag 21 april 2017

After eight boekje

Hoi, weten jullie het nog?
Je zou de zakjes van de after eight bewaren :)
Ik heb er een boekje van gemaakt.
Kijk je mee?


Ik ben begonnen met een stapel lege after eight zakjes. 


Deze zakjes plak je aan elkaar vast met een streep lijm over het midden van het zakje,
 van boven naar beneden. Ik heb er 10 op elkaar geplakt.
De zakjes zijn 6cm breed en 5,6cm hoog.

 Van chipboard heb ik de kaften gesneden.
 Deze heb ik iets groter dan de zakjes gemaakt: 7cm x 6,2cm.

Beide kanten heb ik goed in de gesso gezet.

Aan een van de lange kanten heb ik gaatjes gemaakt. 
Vijf stuks, mooi verdeeld.

Om de gaatjes precies gelijk te krijgen, leg je de kaften op elkaar.
Met een potlood ga je door het gaatje van de ene kaft en zet je een rondje op de onderste kaft.

Dan ben ik eerst begonnen aan de binnenkant van de kaft.
Met distress crayons peacock feathers heb ik de randen bewerkt.
Bij links heb ik de crayon er net op gezet. Rechts is de crayon met de vingers al uitgeveegd.

Daarna heb ik deze gestempeld met een leuke alfabetstempel van DarkroomDoor.
Hier heb ik teal zeal van Memento voor gebruikt.
Goed laten drogen.

Dan is de voorkant aan de beurt.
Deze heb ik besprayd met Dylusions turquoise.
Dit heb ik zo op laten drogen. Niet met de heattool. Gewoon een dagje wachten :)

De volgende dag weer verder. Het is wel een lange termijn project :)
Ik heb de stempel van Magenta gestempeld met zwarte versafine en daarna meteen bestrooid met clear embossingpoeder. Dit verhit met de heattool

Met een gaas stencil heb ik met een matte medium van Ranger aan de onderkant en bovenkant van de tekst wat "gaas" gezet. Dit kleurt tijdens het aan de lucht drogen op met de onderkleur. 

Daarna heb ik nog wat gouden spetters toegevoegd van Gansai Tambi.
Snel drogen, want ook dit neemt de kleur van de ondergrond en dan wordt het goud groen.

Ik heb aan de randen ook nog wat stippel stempels gezet met memento Paris Dusk

De randen heb ik met distress crayons bewerkt. 
Eerst met peacock feathers, daarna hier en daar nog met walnut stain

Tegelijkertijd heb ik een satéprikker beschilderd met het goud van de Gansai Tambi.

wanneer deze droog is, kan het binden beginnen.
Het lijkt heel wat, maar is niet zo heel moeilijk :) 

Met de rechter draad ga je verder binden. 
Je gaat weer terug, maar nu leg je de draad aan de onderkant van de gouden stick en je steekt de draad weer in hetzelfde gaatje als waar de linkerdraad nu uitsteekt.
De draad zit nu aan de achterkant. 
Je gaat een gaatje naar beneden en herhaalt wat je bij de eerste gaatjes ook gedaan hebt.
Dit doe je vijf maal onder elkaar. 

Als laatste steek je de draad dan weer terug door de gaatjes zodat er geen open stukjes meer over zijn
en je bind de touwtjes weer aan elkaar.

Het ziet het er dan aan beide kanten hetzelfde uit. 


Dan is het tijd om de zakjes erin te plakken.
Dit heb ik gedaan met een goede heavy gel en niet met tape of lijm.
Eerst de ene kant. Deze heb ik een nacht laten drogen onder de pot heavy gel.

Daarna de andere kant. Ook deze heb ik goed laten drogen.
Dan is je boekje klaar!
Wanneer je het open vouwt, krijg je een mooie accordeon. 
 


De letters van COLOR in je stempel op de voorkant heb ik ingekleurd met verschillende kleuren distress inkt.
Voorzichtig, niet te nat, anders neemt de ondergrond de kleur over. 



Ik hoop dat je het leuk vond.
Je bent er wel even mee bezig, maar je hebt dan wel iets unieks.
Leuk om cadeau te geven of zelf te houden :)

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

8 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.